|
|
|
|---|---|
|
I början av sommaren köpte jag nya torkarblad på mekonomen och dom funkade bara fint. Nu bara några månader efteråt så gnisslar dom så man kan bli tokig. Borde inte ett par nya torkarblad hålla lite längre? | |
| Är inte rutan hemskt dålig då? | |
| Rutan är ny och det är bara det ena torkarbladet som gnisslar. | |
Kowalski |
Vad har du för torkarblad Johan? Det kan löna sig att köpa lite finare, typ Bosch. De brukar hålla längre och gnissla mindre. Det som ibland osakar gnisslet är vax ifrån automattvätt som kan "ligera" sig fast i rutan. |
klmjgust |
Köpte en gång ett par Champion torkarblad. -SKITDYRA men bäst av alla jag provat...!!! Jimpa |
|
Hej! Själv kör jag med BMW original torkarblad. När jag köpte på BMW så rekommenderade man att köpa bara gummit (75kr/st) och behålla resten av de gamla torkarbladen. Så det blir inte dyrare att köpa original. /Daniel |
|
|
Håller med klmjgust. Champion är de bästa jag har haft. Bosch twin eller vad de heter är bland de sämsta enligt mina erfarenheter. ///Johan |
|
|
jag kör med biltemas dom torkar ok men håller bara hälften så länge men då kan jag köpa 3 par för 90 spänn och byta oftare //Robban |
|
|
Lösning på gnisslet: Köp supersikt samt prova någon annan sorts spolarvätska. Men framför allt supersikt!! Den tar bort trafikfilmen som gör rutan vit när man torkar samt gör torkarbladen tysta. Vad gäller blad så kan jag rekommendera Bosch Twin (532S heter modellen till E36 Coupé) /H |
|
Kowalski |
Jag har också goda erfarenheter av Bosch Twin. |
|
Har provat ett flertal tillverkare, kör ca 5000mil om året så det slits en del. MEd kombinationen orginalblad, köpta vid den årliga vårerbjudandet hos BMWhandlarn 50% rabatt och SAFESIGHT(en slags fyrdubbel tape som monteras precis ovanför torkarbladet, för att dra av skräp) så har den senaste omgången torkarblad hållit 1½år. Och då pratar vi fortfarande fullgod sikt, dvs ingen trafikfilm eller tunna spår som är osvepta. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
finns mer info på www.safesight.com. Jag köpte mina på Stockholms bilvård Valhallavägen. Enda nackdelen att man får vara försiktig med skrapan på vintern. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Jag köpte bosch blad på micro, slut på 3 veckor... skit... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.