|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan hjälpa?? Min ekonomimätare går till noll när jag släpper gasen, och så fort jag nuddar gaspedalen så går den till max förbrukning. Även hastighetsmätaren och trippelmätaren är ur funktion. Kan fungera i bland och då alla eller ingen. | |
ant |
Vad är det för modell och vilken årsmodell? ========== Min bil:Länk |
| Har haft något liknande fel. Det finns några möjligheter till felet som jag vet. Antingen är det SI-batterierna som sitter i instrumentpanelen som är slut då blir det fel i instrumentpanelen. Eller så är det glapp/sönder i kretskortet i instrumentpanelen, lösningen är att antingen laga det eller att köpa ett nytt kretskort. Om man försöker på en bilskrot så säljer dom oftast hela instrumentpanelen. Jag bytte för nån dag sen å hade samma problem som dig. Nu funkar allt igen o instrumentpanelen kostade 750:- så det är inte så farligt... | |
|
Hade det problemet på min 320. Hörde att det kunde handla om SI-batterierna och plockade ur och isär instrumentet och märkte då att batterierna satt löst, passade på att ladda dem då det varit ur funktion en tid. De tog laddning så de var inte kassa. Lödde fast dem igen och nu funkar alla mätare perfekt. Skulle de vara helt slut finns batterin att köpa på Clas Ohlsson. Vet dock inte vilket art.nr. Dessutom tror jag det finns olika typer av batterin i olika instrument. Lycka till. |
|
|
Har exakt samma problem med min e30. ska kolla si-batterierna i morgon |
|
|
halloj! jag har samma problem fast jag har bytt mina batterier, alla andra mätare funkar som de ska men ej ekonomi mätarn,de verkar konstigt att den inte funkar som den ska för de la av sammtidigt som varvräknarn m.m. men de började funka när jag bytte batteriena, men ej ekonomi mätarn den går i topp,får ta o kolla upp krets kortet igen kanske???? |
|
|
Har liknande problem. Alla mätare utom ekonomimätaren fungerar felfritt. Kan man utesluta fel som rör SI-batterierna då? Som sagt fungerar hastighetsmätaren, och då borde man kunna utesluta givaren i bakaxeln? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.