AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.016

Kassettbandspelare i BMW = Katastrof

Sida 1 av 2
Hej
Kan inte fatta att BMW monterar kassettbandspelare i nyare BMWs
Vem fan lyssnar på kassettband från Hedenhös tid?

mvh // Lazze
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Ja det är faktist otroligt att de gör det!
Har själv kassettfack i min -95 under mittarmsstödet som jag retar mig på!
Finns det liknande fack att få till CD, byta ut alltså?

///FrIIk///
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kassett-suget är större i Tyskland!

Nuförtiden brukar väl de bilar som levereras i Sverige ha CD!? (Min hade det i alla fall!)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Har sett flera -01:or med kassettbandspelare, helt otroligt :/
Många äldre herrar vill fortfarande ha bandare...

/Jimmy
Länk
Har kasettbandspelare i min andra bil. Otroligt vad tidsödande det är att göra "blandband"! Fanns det mer tid förr? Kan inte minnas att jag under 80-talet slet mitt hår på grund av hur lång tid det tog att göra ett blandband...

Jag har inga som helst planer att byta bort min fina Grundigbandare. Detta eftersom bilen är en cabb och en dyr stereo skulle säkerligen bli stulen. Min fina Grundig omsätter nog inte många kronor på svarta marknaden så den får vara kvar. Dessutom är det avtagbar panel på den.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
hehe minns bland bandens tid vilken djävla tid det tog att spela in dom.man var ju less att lyssna på dom när dom väl var klara.
har själv kasett bandspelare i min gammla skorv från 1988 faktum är att jag tom har en sådan där kasett hållare i mitt konsollen ..köpte den 90 tror den kostade nästan 1000:- ny..lyssnar nästan alldrig på musik nu mera i bilen då jag bara har 5 minuters resväg med bilen till jobbet så det blir mest nyheterna typ.men i helgen var jag iaf på väg hem från vårat sommar ställe tänkte lyssna på nåt av dom gammla bland banden då.nada inget ljud alls kvar dom har nog legat i bilen sedan 1990-1991 måste ha avmagnitiserat sig eller nåt annat skumt. funderar starkt på att stoppa in en cd/mp3 spelare i bilen nu.går ju lite snabbare nu att göra blandband eh...bland cd´s
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nu tycker jag att ni är orättvisa.
Hade en enkel-cd i bilen men bytte bort den mot en bandare och pengar emellan när jag monterade cd-växlare. Helt perfekt att kunna lyssna på alla dessa nostalgiband från tidig ungdom!
Visst, det tog lite tid att spela in dem då, och det tar lite tid att spola och så nu, men det mesta jobbet är ju redan gjort, för sådär tjugo år sedan... Dessutom inbillar jag mig att bilen blir lite mindre stöldbegärlig med bandare i?
Skulle aldrig ha ytterligare en cd när man ändå har växlare, möjligen då mp3, men då skulle man ju aldrig kunna lyssna på alla dessa band som ändå ligger hemma och skräpar, klassiker som "Highway Hits 18" som man ibland i svaga stunder köpte när man var ute på långresa eller så...

Sök på forumet och du skall finna.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tyskarna ÄLSKAR sina kasettband!!! Det skulle inte förvåna mig om det säljs lika många kasettband som CD-skivor i tyskland :)

Framförallt är det väl den äldre generationen tyskar som är konservativa och tycker att CD-skivor är modernt tjafs. Förhoppningsvis inser BMW snart att Kasettspelare borde vara extrautrustning, inte CD!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ah, jag glömde bort, jag är ju en äldre herre...
Glöm bort mitt tidigare inlägg.

Sök på forumet och du skall finna.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
01:or med bandare är importerade eller möjligen "extrautrustade" med bandare. Jag tror att fr om -99 har alla svensksålda cd
CD-spelare ingår i det så kallade komfortpaketet. Standard sitter BMW Reverse som är en bandspelare.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Nilssen
Har också en kassettbandspelare !!! Annars så är den fullutrustad med Allt som fanns att få 95!!! Finns ju ganska bra radiokanaler idag! Annars är ju alternativet - köp en växlare och njut ännu mer!

Mvh...Nilssen
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nilssen:

En liten inflikare bara; passa dig för att skriva att din bil har ALL utrustning ;) Tro mig, det finns utr. du inte ens visste fanns (-95).
Säg istället att "den har det mesta" eller "välutr." om den är det.
Ta det på rätt sätt, men det finns nog ingen 7-serie som är fullutr.
Trevlig midsommar på er!

M V H
Stephan

_____
Länk
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Det har väl Volvo oxå fortfarande i många nya bilar. I alla fall både och. Spelare för Både kassette och cd i bilen.
betriebsanleitung1
Jag bytte ut min Cd mot bandspelare häromdagen,helt perfekt,synd bara att det är dåligt utbud av bra bandspelare
Det står en X5 4.6is på BMW i Mölndal som är utrustad med Navi... och bandare... det är snyggt.
bo
282
bobbby
320i -91
Det är inte bara BMW som har kasset i sin. Jag vet att Audi också har de. Dom andre tyska märkena har de säkert också.
Kan tyckas lite märkligt.

Bobby
Jag tycker att det är mycket märkligt... men dom flest som har bandspelare har ju CD-växlare i stället...
Jag har en original BMW Business bandare med kassettfack i min 735:a. Jag vill inte sabba orginallooken då man ställer ljuset i stereon samtidigt som allt annat ljus i panelen :) så den får nog fasen sitta kvar. Den låter ju inte illa men CD vore inte fel.

Nån som vet om en sådan från 1992 har utgång för växlare?

Mvh
John
Jag har en Orginal Bandare i 318:en från 88.. vad ska jag göra.. vill ju ha CD men det e ju lite coolt med orginal bandaren kvar.. funderar på att gömma undan den nya cd spelaren nån stanns..

/Jimmy
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.