|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet ju att detta med tomgång är något som kommit upp frekvent i diskussionen. Vad jag undrar är om man själv utan något vidare mek-kunskaper kan kolla om det kommer in luft i insuget. Generellt så pendlar tomgången för att stabiliseras efter ca 15-20 sek, om man exempelvis frikopplar snabbt vid inbromsning vid rödljus. Detta beteende är ännu tydligare när motorn är kall. Mycket tacksam för svar Johan 525i -90 | |
|
Testa att spraya startgas på delar av insuget när motorn går på tomgång. Hittar startgasen in någonstans märks en höjning av tomgången. Lycka till! Mvh Rickard |
|
Wilden |
Kolla gummibälgen som går mellan luftfiltret och insugsröret,kan vara sprickor i gummit där. Jag hade samma problem med min bil och i det fallet så var det sprickor i gummibälgen. /KB |
Hello Nasty |
Kolla kontakten som sitter på gasspjället.. /Henrik Kör tills det rasar |
| Jag har fått så många bud nu, både här och på några verkstäder jag varit på idag.. Luft i kylvattnet, halvkass bränslepump, el-fel, tomgångsmotorn (rengöra eller byta), styrdonet i.. ehh.. bränsletillförsen kanske.. kommer inte ihåg. Denna kategori förtjänar verkligen en FAQ, eller liknande. Tack för ovanstående hjälp. Har hittat små sprickor i röret från luftfiltret men tänker ändå lämna in den på felsök. Tycker det låter som den missar lite i tändningen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.