AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
561

fördelnings låda vad passar?

ferraripeter
är det samma fördelningslåda på aut o manuell?? brådis med svar____!!

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Jag är 99% säker på att det är samma, men kolla för säkerhets skull med Gordon som har iX Registryt (följ länken i min signatur).

BMW 325iX Registry Länk
ferraripeter
Tack,men har fått lite info om att infästningen i huset skiljer,har svårt att komma in På länken du menade,members only.kan du kolla åt mig??

iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Jag menade att du skulle slänga iväg ett mail till Gordon, du behöver inte vara medlem för att ställa en fråga till honom. Eftersom många amerikansk-sålda iX har automatlåda vet han säkert svaret.
Jag har läst en hel del av artiklarna där (är medlem) men hittade inget som hjälper dig.

BMW 325iX Registry Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Enligt ETK har dom olika.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Reservdelsnr 27 00 1 226 648 till automat och reservdelsnr 27 00 1 226 649 till manuell.

---------------
---------------

ferraripeter
Tack.Men kan man byta över en del av sitt gamla hus,så fästet blir samma?fördelningslådor till aut växer inte på träd,har hittat en,men han vill bara sälja den ihop med automatlådan,men min egen funkat perfekt.

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Som det ser ut så går gaveln att byta... men jag vet inte ifall den kanske måste shimsas in eller nåt annat special. Om lådan inte är för dyr så prova!
Säg gärna till hur det gick här då du är färdig!

---------------
---------------

ferraripeter
Vi testar byta gavel,inget såg sönder ut i den gamla,mer än att oljan var brun och bränd och att det var fullt av finkorniga metallspån,men det är väl skäl nog för missljud vid belastning.

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Väntar med spänning på resultatet!

---------------
---------------

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Enligt HTK finns det 2 gavlar beroende på om den ska sitta mot en manuell eller automatlåda (oavsett tillverkningsmånad). Sen finns det 2 hus beroende på tillverkningsmånad (före och efter 87-02). Det borde betyda att du kan byta från manuell gavel till automat gavel (eller tvärtom för den delen) oavsett tillverkningsmånad.

Kiip Spiiding!
ferraripeter
Så,nu ärbilen rullande tyst o fin igen,köpte en fördelningslåda från en manuell,behöll främre delen på mitt gamla hus flyttade över det"nya" huset + innanmätet,och vips så hade vi en fungerande fördelningslåda igen,bytade även packboxar och smörjde splinsen, total kostnad 5000:- nu ska den säljas,eller bytas mot en tds.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.