AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.678

Lämpligt pris, Bmw M635 csi ?

M6_Micke
Har en annons utlagd: Länk , 65 000:- kan det vara rimligt, vad säger ni ? E24:an verkar för övrigt vara omöjlig att sälja, trots att så många verkar tycka om modellen :(

/ Micke
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Om bilen är väldokumenterad är det ett bra pris tycker jag!

Ett hett tips är att ta egna bilder och lägga upp, det ger ett mycket bättre intryck!

Lycka till, hade jag haft stålarna hade jag varit intresserad! :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
M6_Micke
Ok, ja, alltså ang historiken så skulle den vara väldokumenterad om papprerna fanns, dock har dom delvis försvunnit under årens lopp, men det finns en del papper på saker som är bytta samt gamla besiktningspapper...

Den är dokumenterad, men inte väl-dokumenterad. Tror inte att så många äldre bilar är väl-dokumenterade (?)

Extremt svårt med just E24:an, om man kikar på annonserna som finns, så är har dom flesta funnits ett bra tag, kanske E24:an står lite högt i pris ? ..och dom jag pratat med säger att "E24:an ökar i värde etc", det jag ser är allt fler annonser samtidigt som allt färre lyckas sälja..

Eller har man fel ?

I detta läge har jag haft 1.423 st besökare, men inte fått ett enda mail eller samtal...

Känns som att något är fel.

*suck*
Håller med Kalle om att du borde ta lite egna bilder och lägga upp. När det gäller 635:or tror jag de flesta föredrar originalskick. Man vill gärna se lite bilder så att man kan avgöra om bilen är original eller ej. Det finns alldeles för många 635:or som "förstörts" med andra fälgar, sänkning, lackerad grill etc.

Bilder på inredningen är också väldigt viktigt på en så gammal bil. Skicket kan variera enormt mycket och det är ju ofta genom att titta på inredningen man gör den första bedömningen på om miltalet stämmer. Man får också lättare att drömma sig in i hur det skulle kännas att sitta och köra bilen :) Låter kanske lite flummigt men jag tror att det är såna småsaker som kan få folk att ringa på just din annons.

Priset är det nog inget fel på om bilen inte har mer brister än de som står i annonsen. Jag kan personligen undra lite över varför huv + dörrar måste lackeras om efter bara 11.200 mil. Bl a detta, tillsammans med den bristfälliga dokumentationen, talar emot bilen.

Jag skulle personligen vara intresserad av att se lite bilder på bilen om du har några! Du får gärna maila mig i sånt fall.

Lycka till!

Jens
Scheckheft
Hej
Bilder på nätet är skyddade av upphovsrättslagen, dvs du får inte använda andras bilder utan tillstånd. Antar att du inte har frågat bilens ägare om lov. Det ger ett oseriöst intryck. Ta egna bilder så att köparen kan bilda sig en första uppfattning om bilens skick. Försök att annonsera i tidningar som vänder sig mot veteranbilsentusiaster. Kanske har du större lycka där. Priset är väl ok.

Mvh
Scheckheft

Hittade bildernas ägare på mobile.de och de tillhör en M635CSi i extremt bra skick i 200'-kronorsklassen!

Länk

Det känns inte riktigt seriöst att låna bilder på ett exemplar i unikt skick.

Jens
M6_Micke
Jag har skrivit att jag lånade bilderna, för att visa vilket m-paket som sitter på min bil, inte alla M635:or som har M-paketet..

Ang Front samt dörrar, så måste dörrarna lackas pga av att det var ett inbrottsförsök, lösa lås gick inte att få tag i, men nya fräscha dörrar gick att få tag i, dock var dom silver, medans bilen i övrigt är grön. Fronten har en spricka, därav behövs en lackering. Inga konstigheter. Inredningen är i nyskick.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kul att man hittar en gammal tråd om sin kära M635:a så här på en Fredagskväll! =)
Nja...väldokumenterad var den ju knappast,men det börjar den bli =)
Inte särskilt bra skick heller....men det är den nog nu!

Mvh Patrik
haha ja Patrik nog är den fin nu alltid=) efter lite blod, svett och ett tom plånbok..hehe

FREDDAN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.