|
|
|
|---|---|
|
Hej M5-vänner, Jag är en ganska ny ägare av en M5:a av 1995 års modell. Har (haft) problem med ryckig gång och därför bytt lamdasonden, och det har blivit ngt bättre... Jag har dock lite ojämn gång vid 1/3 gaspådrag och mellan 2-3500 rpm? Är det ngn som har några tips om vad det kan vara? Läste ngnstans att man kunde "nollställa" den sk. CDI-boxen(?) för få sk. nya inställningarna, skulle detta hjälpa? Tacksam för all hjälp... M5 -95 | |
ozzyo |
Hej Hawkeye. Har haft samma problem med min M3:a kollade lambda och insug mm. det visade sig att det var gasspjällspotentiometern som sitter på gasspjällsaxeln, kan ju vara det på din oxå, min M3:a betedde sig lika som din innan jag bytte den. m.v.h Micke. |
|
Hej Ozzyo, Vad ligger en sådan potentiometer i pris? Kan man enkelt byta själv? Tack för svaret! Mvh, Hakeye M5 -95 |
|
ozzyo |
Tror den inte är så dyr,på M3:an ska den bytas vid varje insp 2, den är mycket enkel att byta själv, sitter med 2 stjärnskruvar och en kontakt längst ut på gasspjällsaxeln. Vad jag förstår så ska den endast känna av om det är tomgång eller gaspådrag. Min M3:a blev bra när jag bytte,men den var precis som du beskriver innan,fick tag i en beg. så jag vet inte vad den kostar. Lycka till. m.v.h Micke |
RafkoM3 |
Vad är det för symptom om man inte bytar den varje insp? /Rafael M3 Köhler Racing |
| Spjällkontakt kostar ca 380 + moms | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.