AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
516

Nybörjare... letar jag efter rimliga erbjudanden?

ag
2
ag73
316 compact -94
Hejsan, skulle vara tacksam för lite hjälp med importfrågor. Jag har planer på att åka ned till tyskland för att köpa en BMW 320i Touring. Den får inte vara äldre än årsmodell 2000 och inte ha fler än 8000mil, denna bilen får inte kosta mer än 150000 SEK. Det jag undrar är om jag ställer rimliga krav här. Jag har ju hittat några på mobile.de men jag undrar om det möjligtvis kan vara så att jag letar efter en "för bra affär" man får ju oftast vad man betalar för.
Tacksam för hjälp!!
120
Håkan M
BMW 116i -16
Du får alltid vad du betalar för. Så är det!!!!!!!! Speciellt i Tyskland.
ag
2
ag73
316 compact -94
Jo man får ju vad man betalar för, det är jag medveten om. Jag kanske inte var tillräckligt tydlig i min fråga så jag gör härmed ett försök att förtydliga mig. Är det ett rimligt pris 150000 SEK för en BMW 318-320 Touring av årsmodell 2000 eller senare med cirka 5000-8000 mil. Eller bör jag vara beredd på att betala mer för att hitta en sådan bil som inte är skruvad eller på annat sätt fifflad med?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
gör en sökning på Länk under Gebrauchte Automobile!

BMW ligger ofta ganska högt i pris men har å andra sidan uteslutande fina och ärliga bilar. Detta bör ge dig en uppfattning om prisbilden.

Lycka till!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Undrar vart alla som tycker att "man får vad man betalar för" finns när man ska sälja sin bil. Sanningen är att "man får vad man betalar för" i grunden stämmer men med många undantag....

/Simon
Med tanke på att den billigaste 320 Touringen (bensin) på mobile ligger på ca 160´ (med dina kriterier) plus resa och registrering så känns det nog lite ambisöst att tro att man ska hitta en för 150´.

/T.P.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.