AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

Byta tanken på E30...

Tanken på min E30 318i -89 läcker lite precis där gummislangen går in i tanken så den måste bytas,.. Lite förargligt =( Men "ny" tank är fixat billigt så =) Nu kommmer bara problemet...

När man ska plocka bort den gamla tanken (och få dit den nya) så måste man dels ta bort avgassystemet (inte så svårt eller?) men man måste också skruva bort kardanaxeln och när man gjort det så verkar det som om man inte kan sänka ner den hur som helst utan man måste föra den framåt för att komma förbi och få ner kardanaxeln framför nån hjulupphängningsbalk. Jag undrar hur man får bort kardanaxeln utan att detta tar 200 timmar... O framför allt om det är något specielt man måste tänka på när man byter tanken i övrigt??
Tack på förhand!!
Woodman
Är det inte smidigare att laga den gamla tanken med knådbart stål "bara att trycka dit" eller forma till exakt passform...kostar 50:-
Åh f-n =)

Var köper man det o hur fungerar det? Fungerar det som kemisk metall eller?? Fungerar en sånn lagning hos besiktningen också?
Jessie
Det är helt okej med sbp. Jag besiktigade min med hål i tanken bara d att det får inte läcka under besiktningen för då är de nog kört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.