AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.050

Hela bilen rasar ihop..:-(

su
19
surferboy
325 IAC -93
740 GL -87
Tjena!!

Nu är det problems igen, är så jäkla trött på bil jäveln:-(((
Först verkar all olja runnit ur bakaxelklumpen, är det någon som vet om jag måste byta hela klumpen nu, eller är det bara att fylla på ny olja? Det ser ut som om oljan runnit från den övre muttern, alltså på fyllnings hålet.. Hur som helst så låter det förjäkligt om bakaxeln..

Sedan idag började det surra om/från automatlådan, ett surrande ljud när jag kör i över 50 km/h..
Jag ska in till verkstaden nästa vecka..:-(( Hur som helst, kan det surrande ljudet från automatlådans plats ha något med bakaxeln att göra??

Måste väl byta bil....:-(
Woodman
Det kanske räcker med att fylla på ny olja...förslagsvis låter du bilen stå still tills oljan är på plats.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Det har inte med bakväxeln att göra. Något annat.

Själv bytt min Bakväxel. (Klumpen) Lät illa så fort man släppte på gasen. Som en gammal Buss typ. Packboxarna läckte bl a och det blev inget bättre efter att fyllt på olja. för vissa slutar det låta ett tag, men det är bara tidsfråga innan det börja igen... Hittade en Beg från en 325 rullat 10 000 Mil 2000:-. Leta man på rätt ställe så hittar du en bättre beg för ett bra pris. Skulle inte försöka renovera den. inte värt besväret. Glömde säga att den är enkel att byta också

Mvh: Stefan

Ste
su
19
surferboy
325 IAC -93
740 GL -87
Tackar grabbar..

Någon som vet en bra skrot eller ett bra ställer för begagnade BMW delar..??

Mvh // John

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
kolla här:
Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
su
19
surferboy
325 IAC -93
740 GL -87
Tackar!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.