AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
476

Volvo-vinge på en e32:a?

Såg en bmw 735 till salu på www.blocket.se för några dagar sedan...det satt en volvo 850-vinge på bakluckan,tyckte personligen den satt ganska fint....gå in & kolla & säg vad ni tycker...Tror rubriken var ngt så här "bmw 735i 5vxl,klima sänkt"...
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Såg inte snyggt ut alls tycker jag!
Här är länken iaf:

Länk

En gång BMW,Alltid BMW
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tårta på tårta tycker jag ivf.
E32 (även E38) har redan ett snyggt avslut på bakluckan, och behöver därför inte någon extra vinge.

Mvh. Patric

Min 740: Länk

Har sett den bilen i verkligheten, det fanns inget fint på den alls, vingen ser förskräcklig ut! Bilens skick var vedervärdigt, då jag såg den.

//Sniffer

______
Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad
HÄDELSE!!!

Member of "dimljusmaffian"!!!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den bilen är i ett otroligt dåligt skick och ful. Borde läggas i galleriet "Varför måste dom?".

//Schnitzer
Ursäkta om jag inte hänger med men.....vad gör just den här bilen FUL??....bara för att det råkar vara en vinge från volvo eller vad?
Paap Reeder
Hej!
Är för dålig på att känna igen olika vingar men på den här bilden tycker jag att man kan se att detta stuk inte har ritats nere i Munchen.
Det enda jag därmed har emot detta är att man ser att det inte är ngn BMW- del.

I övrigt har jag kommit på vad som "påfrestar" en mest i trafiken:
...en hyundai med takräcksbågar monterade och som ligger först i kön.....
MVH /// Paap R
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Volvo-delar på en BMW tycker jag aldrig har sett bra ut, speciellt inte dessa Volvo-vingar som sitter på alla bilarna nu för tiden. Jag har sett bilen i verkligheten, den är inte fin. Står man bakom den så syns det att bagageluckan går upp som det är designat och sedan en Volvo-vinge där gör att det ser bissart ut. Vingen ser dessutom inte speciellt avancerad ut vilket inte gör det bättre. Jag tycker personligen inte att vingar passar på en E32. Spoilerkit runt om eller bara Alpina spoiler kan vara fint när de har stora fälgar som de kom från bl.a Alpina och AC-Schnitzer. Jag, och då pratar jag bara för mig, tycker att det inte är fint att slänga på vingar och annan billig styling som alla raggare mm har, jag tycker att det blir väldigt lika dem då och har man inte E32 så vill åtminstone jag skära mig från just den mängden. Det är mitt resonnemang, andra får givetvis ha motsatta åsikter.

//Schnitzer
Vad gör den här bilen ful? Jo det kan jag tala om, den är misskött och illa "stylad".
Den är ful rent optiskt såväl tekniskt, den lutar bakåt som en raggarbil, studsar fram på vägen och är anskrämligt häckig när man kommer fram nära.

Beträffande Volvo 850-vingen så har jag sett den på E28 och det såg väl "OK" ut på den bagageluckan, men inget jag skulle montera dit själv.

//Sniffer

______
chrille70
Den där 750:n var ju rent utav avskyvärd! Skam att förstöra en sån fin lyxvagn och få den att se ut som värsta pizza-räsern...!

Jag hör till skaran av "original-freaks". BMW-bilarna gör sig alltid bäst i fullt originalskick, det är min mening. De blir knappast snyggare av att man förstör de snugga, rena linjerna med en massa kjolar, vingar, spoilers och ögonlock och allt vad det nu heter. Men ska det nödvändigtvis stylas ska det vara diskret, smakfullt och originaldelar. Fast inte Volvo original, alltså....

Mvh Chrille
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var en 735i!

//Schnitzer
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Jag vet vad ni alla menar.....tänk er år 1986, E32 ska snart presenteras och spänningen stiger. I flera år har högbetalda tjäntemän och ingenjörer slitit för att skapa den ultimata bilen: E32, Chassi, motorer och kvalité m m är fullt moderna och håller högsta möjliga kvalité och konstruktion. Bilen köps väl sen av nån rik finansman som har den i typ 4 år för att sen byta in den mot nya 750....men hans tidigare 735 var ju inte sämre för det utan såldes antagligen till nån medelsvensson i tyskland som villa ha lyxbil till billigt pris för att senare exporteras av nån oärlig firma till Sverige där (mätarställning ändras) den säljs till nån som sköter den mer eller mindre.
Sen efter typ 5 år i Sverige (Bilen är i ett slitet skick men den forna glansen lyser än) har värdet rasat för alla E32:or och senare även E38:or, då kommer dom här in som rent av sköter bilarna i ett sånt taskigt sätt (servar inte) reparerar med beg delar, lagar ej allt m m. BMW flaggskepp har nu sänkt sig prismässigt till t ex VW Golf (samma årsmodell) och folk köper dom för att senare slänga dom, då kommer dom in, de som förstör bilarna genom att sänka dem, trimma sönder dem (ni kan räkna ut resten) åk då blir bilarna som den 750:n med volvo-vingen, Nackdelen med E32 är att de är så j*vla många = underskattad bil.

En gång BMW,Alltid BMW
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har faktiskt en sån vinge på min 325, pilutta er! ;)

__
Länk
don-salvatore87: sänkning och trim är väl inte det värsta som kan hända en E32, är bilen smakfullt sänkt (med riktig fjäder och med rätt typ av fälg till) och trimmad av en riktig firma är det inte fel tycker jag.
Däremot bonnsänkning med kapskiva så bilen lutar bakåt och avgastrim med Simons lösdelar, det är en helt annan sak det.
Det värsta med dessa bilar är den amatörmässiga, billigt köpta "stylingen"; solfilm, dekaler, vingar, extra lampor, toningsspray, wunderbaum, flerfärgad överdragsklädsel osv.

//Sniffer

______
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag instämmer med Sniffer till 100%!!!

//Schnitzer
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Ser ju ut som en Ford Scorpio med den vingen monterad. Hugaligen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.