AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.222

Bmw vs Mekonomen

Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Tänkte nu jämföra reservdelarna hos bmw och mekonomen.
e det nån större skillnad på reservdelarna?
Vågar man köpa en koppling och bromsbelägg från mekonomen? Eller ska man betala lite mer för att köpa bmw orginal delar?
Nån som har erfarenheter av mekonomen?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla priserna innan du springer till Mekonomen, oftast är faktiskt BMW billigare!

De flesta delar som säljs via mekonomen är av god kvalitet (i vissa fall är det samma tillverkare som levererar till BMW, kan vara exakt samma delar...).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Kolla om det verkligen är dyrare på BMW först. Mekonomen tar på vissa delar ut högre priser än BMW själva... Annars tror jag inte mekonomens grejer ska vara så dåliga. Använder de inte Brembo som leverantör av bromsdelar?
*suck* inte hann man först nu heller...
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Koppling är av märket LuK, bromsbelägg är Svenska bromsbandsfabriken vilka inte är några toppen belägg, dammar ganska mycket och slits ganska fort, tänddelar är KW eller beru eller bosch som sitter orginal på många bilar, tändstift finns både NGK, Beru samt Bosch och även Champion på vissa butiker.
Framvagn är Federal Mogul eller TRW som leverarar bla till BMW.

De flesta delar är samma som finns orginal och om det är billigare hos "orginal" så säg till på din Mekonomenbutik så brukar de kunna justera priset så att de är billigare.

/J

- Livet börjar efter 250 km/h -
LE
18
LEFFA
323i-96
AVGAS DELAR KAN DU FÅ 20-25% BILLIGARE ÄN PÅ MEKONOMEN

Paap Reeder
Hej!
Var tvungen att hastigt köpa ett Motronic- lock på Mekonomen.
Inte bra.
Lägger man dem bredvid varandra under kökslampan ser man det direkt.
Klart smäckigare och oprecisare passning än Bosch- original eller Bremi.
Detr var nått italienskt.
Pris 870:-
Samma pris som på BMW.
MVH /// Paap R
Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Skulle köpa gasdämpare till bakluckan på min Touring:ca 800kr på Mekonomen och ca 450 på BMW . Oftast men dock inte alltid dyrast på BMW

Kör så det ryker
Jag river upp den här tråden igen..

Jag tänker göra en Inspection2 på min M5a och kollade lite priser på alla filter + stift på mekonomen, det är ju så enkelt när man kan kolla på nätet tänk om BMW oxå hade så=(

Iaf så kostar dom grejerna 1438kr på mekonomen vilket jag tycker låter rätt bra med tanke på att 6 stift kostar rätt mycket.
Frågan är ju vad BMW tar för prylarna, jag tycker det är så drygt att sitta i telefon och fråga priser på en massa grejer så det har jag inte gjort, men vad tror ni är det nån som har koll på vad stift+ alla filter kostar till en M5 3,8? skiljer det bara småpengar så köper jag hellre BMW grejer.
BMW Kungen
Jag hade köpt bmw delar, de tändstift bmw säljer med sitt namn är japan tillverkade ngk. Oftas är de franska, amerikanska eller brazilanska ngk som säljs hos typ biltema, mekonomen m.m. och de skiljer på de. sedan har jag hört om oljefilter till e36 som "löser upp sig" efter ett tag och spricker. Sedan är de finare med bmw stämpeln på delarna. och de har bra service på bmw (i gbg i alla fall).

Mvh
/// Kungen
Jo det är ju alltid skönast att handla BMW original, så man får väl ta en sväng dit och kolla.
Mekonomen är svindyra ofta dyrare än BMW orginal skall du ha billiga och bra BMW delar skall du handla på Motor Nord de har en mycket bra sida med komplett prislista på BMW reservdelar och tillbehör gå in på www.motornord.se och och jämför priserna du blir garanterat positivt överraskad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.