AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
480

Träffen på Knutstorp!

BMW & Alpina Träff..

Så var det dags att få ut lite information ang, träffen!

Denna träff fyller i år,,,, 18år...
Träffen kommer att hållas tillsammans med BMW Club Sverige på Ring Knutstorp den 9-10 Augusti. Lör- Sön Vecka:32.
Om man nu då vill,, så finns det möjlighet till bankörning,, men detta kräver ett medlemskap i klubben.
Medlemskap kan lösas på plats!

Träffen är norra Europas största BMW träff.. och den håller på i 2 dagar.
Under dessa dagar finns möjlighet till massor med nöje och nytta för de som vill utbyta idéer ang, renoveringar, trimmning, delar, utställningar och mycket mer.
Detta kommer att vara en upplevelse man sent skall glömma.

Men det kommer att vara en liten avgift för bankörning och att komma in på området med bilen.
Detta kommer jag att skriva om senare, har för tillfället inte fått riktig klarhet i vilken storlek detta belopp blir.

Mer info kommer,, då jag fått exakta siffror...
Håll ögonen öppna på detta inlägg på..

Mvh Mikael Skiöld..

Alla med BMW är välkommna... (in på området)

Micke.. Länk
Angående kostnaderna så är de följande : nytt medlemsskap på plats 350:- , deltagande i banaktiviter 2 dagar 500 , 1 dag 300 :- , enbart ställa bilen i depå 50:-
För att kunna deltaga på banaktiviteter så måste man vara medlem men om man enbart vill ställa bilen i depån så kostar det 50:-/dag och man behöver ej vara medlem , men givetvis måste den bil man ställer i depån vara en BMW !!

Ang,, övernattningsmöjligheter så finns ett campingområde precis vid banan och inne på banområdet finns WC /duch att tillgå dygnet runt .
Hotell finns i Helsingborg tex Scandic ,det finns också vandrarhem och lokala småhotell i trakten.
Resturangen i Depån är öppen både lördag och söndag så ingen behöver svälta eller åka iväg för att fylla buken !

Micke.. Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Övernattnig på området rekomenderas väldigt starkt, med dito grillning eller middagen...kanske en öl eller två (för dom som känner för det) och en hel del ljug om dagens aktiviteter *s* och givitvis även mycket bil snackande!

Mvh Pelle
(som inte ska hänga på nätet utan meka klart bilen till knutan)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ahhhhh dags att börja längta på riktigt!

Instämmer med bestämdhet i Pelles rekomendationer om att tälta/campa!

Kanske även ska komplettera tipset med att om man tänkt ta "ett par" öl: boka då in bankörningen till lördagen! Det tänker jag göra :)

Vi syns på knutstorp!!!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jag vill bara varmt rekommendera denna träff ovan...jag var där först gången förra året och tyckte det var guld!...mkt bilar att kika på (fint med två dagars så man hinner med att kolla in alla bilar) och dessutom en väldigt skojig bana att åka på,för dom som vill testa bankörning. Man får oxå tillfälle att titta på BMW-cupbilar ordenligt...bl.a kunde man se (och höra!) Jarl's Z3 med fd F1-motor,förra året.. :)
Sammåkning ner???

Intresse??

Micke.. Länk
Samåkning.... så ska det vara!!

Micke.. Länk
Skall sattsa på att vara först på plats i år oxå! husvagn,grill och lite annat... Hoppas det blir lika mysigt som förra året.

Längtarrrrr.....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
pcdoktor,

Husvagnen är väl stylad och trimmad inför i år? Hörde ett rykte om att du tänkt köra på banan med den? Ryktet snackade om 305/20 -20 sulor på vagnen, kan du bekräfta detta? :DDD

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Klart att man kommer!
Bor nog i bilen, utan öl och med mobilen som huvudkudde... Även om jag sagt åt ungen att inte komma ut den helgen så vet man ju aldrig ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Johan, det får vi se till att det blir! Fast i år så får vi hoppas på solsken hela helgen! Jag har bara slicks att köra på ;-)

Ingen som har en fuelcell liggandes till mig eller en omgång justerbara topplagringar?
Fortsatt läsning på Länk

Micke.. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.