AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.047

Det klickar när jag gasar och knackar då jag bromsar.

Ji
4
Jimmy Consul
Tii Touring 1972
Jag har en 325i 12v motor från 88-89 tror jag i min bil. Jag låg på landsväg och körde och när jag motorbromsade så knackade(skumt ljud iaf, knorrade nästan) motorn sen ca 1km senare så började det klicka i ett relä två-tre sekunder och så dog motorn.

Den gick att starta direkt efter det, men sedan dess har det hänt några gånger att bilen stannar vid rödljus t.ex. och reläet har alltid klickat en gång före det. Bilen verkar gå bra i övrigt, men det förbaskade reläet klickar också när jag "tvär-blippar" på gasen. Det sitter tre reläer under handsfacket mitt, ett gult (tror att det är det som klickar), ett vitt och ett orange tror jag.
Mullpung
Soppa pumps relä? eller dör den tvärt?
Ji
4
Jimmy Consul
Tii Touring 1972
När jag står stilla och den klickar så slocknar motor direkt, när jag kör och den klickar så märks det inte, det hörs bara.

Glömde säga att reläet klickar vid motorbelastning också, typ fullgaskörning och när jag då släpper upp. Det händer sällan att det klickar när jag stå på tomgång.

/Jimmy
Ji
4
Jimmy Consul
Tii Touring 1972
Det sitter ett rött/brunt relä t.h. ett vitt i mitten(soppapump?) och ett gult relä t.v. (det som klickar). Jag provade att ta bort det gula reläet men bilen startade ändå, den var dock slöare och jag får för mig att det blir lite fler avgassmällar nu.

Vad är det gula reläet? Extra soppa när det behövs, tillskottsspridare?

Någon som törs komma med ideér?!

/Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.