|
|
|
|---|---|
|
Mitt casterstag börjar ge sig de vet jag, men nu har jag börjat få vibrationer bakifrån....tror de e höger bak. Har nyligen satt på balancerade alu fälgar men de blir inte bättre ändå. kör man sakta typ 30-40 km/h så känner man att de guppar lite upp och ner ibland. sedan märker man inte av de så mycke förränn man kommer upp run t 100 km/h då de resulterar i vibration. (Om de nu e samma källa som orsakar detta) Nån som har ett humm om vad de kan vara? Trevlig midsommar! //Jimmy (525 E34 -89) | |
|
Bromsat lite hårt nån gång kanske? Jag fick bromsa till stillastående med låsta hjul när ett rådjur beslutade sig för att leka picnick mitt i gatan. Låg våll i en 110. Bara slänga däcken sen.. /Jesper |
|
| Ahh, nejdå. Däcken e jättefina =) | |
| Va iväg och på däckverkstad idag och kollade fälgarna. 2 va pyttelite skeva men de va inget man borde känna av sa han. Centreringsringar behövdes ej. Men höger stötdämpare/fjäder känns lättare att trycka ner än vänster...kan detta göra de? | |
|
Hej, ja har nåt nästan liknande på min 535 e34-88 vibrerar nån stans bakifrån mellan 60 o 80km/h känns inget alls varken över eller under dessa hastigheter. Misstänker nån bussning eller liknande på kardan, eller om kardan helt enkelt ä i obanlans(kanske nån vikt som lossnat). Har ej hunnit under o kollat än då det ej stör mig så mycke, åker sällan i dessa hastigheter... Nån som vet??? Störtsa problemet med BMW är att det oftast har varit för mycke skit mellan ratten o pedalerna...... |
|
|
Hade samma problem på min 2001 525 iA Touring, och har läst inlägg i diverse fora. Köpte nya däck, och problemet kvarstod, så jag antog att detta ville bli dyrt. Efter 4 ombalanseringar bytte jag till andra däck, och problemet försvann nästan helt. Orsaken var ovala däck; verkar som om bakvagnen är känslig för sådant. |
|
| Hmm....ovala däck? Inte fälgen utan däcken? Hmm....får kolla på detta. BMW verkar väldigt kännslig iallafall. Kusinen har problem med sladriga däck på de sissta han köpta nu....bilen ålar sig. | |
|
Jag led också av detta problem men när jag bytte ut bakre länkarmarna + stötdämparna försvann det tycker bara att den blivit spårkänslig trots perfekt framvagn |
|
| Tack för tipset! Tror jag ska byta dämparna bak snart =) | |
diamantsvart_bmw |
min bil skakade och levde fan både när jag bromsade och och körde över 100, jag köpte nya däck och fälgar och allt försvann, det som är det lustiga är att när jag balanserade allt i våras sa kille " Åhhh va fint det går jämna och finna" jojo jag märkte det när det kostade 15 000 att få bort skiten Nu med nya 17" fälgar och däck nya bilder kommer nästa vecka |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.