|
|
|
|---|---|
kimozabe |
Tjena Boys! När jag startar bilen på morgonen, när bilen är kall, också som varm så pendlar tomgången upp o ner upp o ner mellan 0700-0800rpm eller mer.. Annat mysko är om jag trycker plattan i botten när jag är ute o kör, Ibland så verkar tomgången hänga sig, lägger sig runt 2000rpm, jag får antingen bromsa ner den eller stanna bilen och pumpa hårt på bromsen ett par gånger så släpper den och går ner till normalt.. Vad har bromsen och tomgången gemensamt? Vad kan vara fel? |
|
Har du testat att nolla databoxen? Lossa kablarna ifrån batteriet nån timme, sedan bör databoxen vara nollad. Sedan kommer bilen att gå oljämn ett par mil tills databoxen "lärt" sig bilen igen. Vet ej om detta löser ditt problem, men man kan ju alltid testa =) Lycka till! Trevlig midsommar! |
|
kimozabe |
Ska man köra bilen på något speciellt sätt när man nollat data boxen ? Ska testa imorn iaf. |
|
det är nog fel på din tomgångsmotor kolla den,jag hade samma problem som du har nu. Bytte tomgångsmotorn sen blev motorn bra igen.... G-UNIT Länk |
|
kimozabe |
Vad kan det kosta? Svårt att montera? |
|
Prova med att rengöra tomgånsmotorn först innan byte. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.