|
|
|
|---|---|
Andywarden |
Hejsan! Håller på att bättre på min pärla.Åkte till mekonomen för att köpa färg. Där visasde det sig att dom hade 3st olika diamantsvart (Bmw i Göteborg sa att det bara skall finnas en färg som heter Diamantsvart 181). Tog med mig 3 färger ut till bilen och jämnförde mot lacken. Tog den som passade bäst, den var ljusast av dom tre. Åkte hem och gjorde allt förarbete med slippning, spackling, grundfärg o så var det dags för lackfärgen... Tog det lungt o försiktigt o det såg ut att bli riktigt bra. Sen när jag jämnförde med lacken brevid så märkte jag att den nya färgen var mörkare. På med klarlack(borde ljusa till den lite) men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Har jag missat nåt??? Någon? Dåligt att inte Bmw har extrafärg som man kan köpa.. Kan man gå till en lackfirma o köpa exakt färg??? /Anders |
Woodman |
Det finns bara två lackfabrikanter som tillhandahåller rätt kulör till bl.a BMW:s Diamantswartz dessa två är: autoK samt BMW orig. Köpte en någon extremt dålig färg för några år sedan tror den heter "Multona" någonting...det som såldes som Diamantswartz visade sig istället gå i lila kulör. (starkt lila hemskt) Tog då kontakt med återförsäljaren Sv OK som bet omlack av spoilern p.g.a skräpfärgen Multona. (köp ej den) |
|
Woodman man tillhandahåller inga kulörer från ,standox,glassu,sikkens osv dom blandas på plats.Fast du kanske tänkte på spray? Andy man brukar gå på årsm när det finns flera att välja på,och köper du färgen hos en billackerare så finns känslan (oftast) vilken nyans du har, finns en uppsjö av olika tex GR,BR ,BL,D,LJ,MMMM dom anger tonen texD =darker. mvh/trucker ps BMW brukar ha sprayburkar........... Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
Woodman |
Klart det var "SPRAY-FÄRG" jag skrev om...säljer de annan färg på Mekonomen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.