|
|
|
|---|---|
|
Ja imorse när jag gick till bilen såg jag att jag hade fått något konstigt på huven, kan ha varit från en fågel men såg konstigt ut, allafall åkte direkt och tvättade och d mesta gick bort, såg dock konturerna runt där det legat. Såg ut som nån hade gjort en liten med ett rakblad precis runt där skiten låg. Vet någon hur jag kan få bort detta? Hade tvättat bilen dagen innan och min huv är nylackad ( en månad sen). Försökte skrubba lite försiktigt men det var som det satt underklarlacken. Hur kan detta torka in så jäkla snabbt? Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// | |
|
De är nog tyvärr måskit du råkat ut för. de är otäckt mycket syra i det och de fräter något fruktansvärt. Jag har råkat ut för sådana lackskador 2 gånger på mina förra bilar och vad jag vet finns det inget botemedel annata än omlack. Prova polera bort det, men är de måsskit så kan man polera sig blå utan att få bort det. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Tog bort en sådan fläck på min fars bil för någon vecka sedan, med hjälp av Sonax Professional Cleaner och fick mycket bra resultat trots enbart handpolering. Tycker du ska prova det /Mvh Glenn |
|
|
Förmodligen kommer du att få bort det med poliering, att göra det för han kanske inte räcker. Ta hjälp av någon som vet vad dom håller på med så löser det sig säkert. Normalt är det rätt tjockt med klarlack på huven. Jag råkade nyligen ut för samma sak och fick det maskinpoierat och nu syns ingenting. Lycka till! |
|
|
VAFAN precis när man lackat om huven oxå! =´( ja ska testa att polera, gör det något om jagväntar me det? Vet ej om det är så bra att polera en månad efter omlack el bör jag skynda mig ändå pga att det fastnar ännu mer? Tack för alla svar iaf. Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
| Fick en otäck blaffa på motorhuven för 6 år sen. Dan efter jag köpte den:( Den sitter fortfarande kvar efter sex år, Ser ut som den sitter under klarlacken. Ser ut som om metalicken ligger ifrån samma punkt ungefär. Bilen är nog polerad 10ggr men den finns kvar....tyvär... | |
|
Soki: Att polera en månad efter omlack skall inte vara några problem. iaf enligt lackeringsverkstaden på bmw i malmö. Deras rekomendation är ingen mekanisk nötning på ytan under den första månaden. Att ta proffesionell hjälp är nog ett bra tips. De kostar inget att fråga dem om hjälp. vad de skall kosta att polera en nylackad huv kan ju inte vara en stor kostnad. totalt repfri yta. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
tack, jag ska polera..men undrar om d e värt det just nu kommer säkert bli bombad direkt efter oxå=// återkommer om ev resultat. Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
|
Jag gissar att ju bättre vaxad, desto bättre klarar sig lacken vid denna typ av attacker. Lackförsegling är antagligen ännu bättre. Du hade ju litet extra otur, med nylackad men kanske inte vaxad huv. Jag har också en nylackad huv, ska se till att vaxa den i helgen, man vet ju inte när dom slår till.... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Min bil var ny vaxad, så jag vet faktiskt inte om det hjälper eller förvärar saken då jag aldrig fått nån liknande skada på en ovaxad bil. | |
|
Altså nu när man kör så e det inte bara galna cycklister och förvirrade fotgängare man måste se upp för utan måste kasta ett extra öga på varje lyktstolpe/skyltstolpe man passerar för att slippa bli bombad av dom jäkla fåglarna.. *suck* Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
Scheckheft |
Hej, Soki är det nåt du inte har råkat ut för? Helt otroligt. Törs man åka på samma träff som du? Det kanske smittar av sig :D. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Scheckheft: Jag är otursförföljd. Men du vet, det här sakerna härdar mig snart kan inget råpå mig el min bil. =))) Skaffa livsförsäkring samt dubbelhelförsäkring annars skulle jag nog inte våga åka på samma träff. hehe. Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
| Dags att flytta från kusten till inlandet? hehe ;) | |
|
Hum jag bor ute på landet. långt från närmaste kust. Men mås j*vlarna verkar flyga hit bara för att skita på min ny tvättade bil.. Märken e just inge kul. SVår o polera bort. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.