|
|
|
|---|---|
|
..........och hur många ägare finns på forumet Vore trevligt att kunna bilda sig en uppfattning Ha de gott // Martin | |
|
Ser några då och då i Sthlm. En silver senast. Men det är inte många man ser. Ngt roligt "rejs" att rapportera? Du har den starkar B10 V8 verkar det som, fin bil. |
|
|
>>Gustav Befinner mig i Stockholm nästan varje helg så E4:an är "hemmaplan". Stockholm är ju dock så stort att det går att missa de B10:or som finns :). Att rejsa ligger tyvärr inte i min natur så det bli mest glidarmil......men i bland måste den ju blåsas ur. Så här ser den ut: Länk |
|
|
De är ju för vackra, B10:orna!! Tycker Alpinas styling slår BMW ///M på fingrarna. Gillar speciellt den nya versionen av 20 spoke - fälgarna. Drömmer mig bort till förarsätet i en B10 V8S... :)) Jens |
|
|
Vacker! Har nog aldrig sett dom nya fälgarna på ngn Alpina än, de ser snygga ut! Tack för bilderna. |
|
|
Gustav; Vill inte knäppa dig på näsan :) men det är väl samma fälgar som sitter på B3 3.3S så de måste du väl sett på bild förut? Jens |
|
| Haha, jag menade "sett i verkligheten" men det skrev jag ju itne så det är ju nog mitt fel :) | |
|
Ok, det borde jag kanske förstått... :) Jag har nog heller aldrig sett fälgarna IRL men de ser väldigt övertygande ut på bild! Någon med tillgång till bilregistret borde ju kunna ta fram den rätta siffran åt "Betioveåtta". Vet att det har funnits någon sådan på forumet tidigare. Tills vidare hittade jag två svenska B10 V8 - ägare i Alpina-registret: Länk Jens |
|
| Jag har sagt att jag ska aldrig byta min 540 på grund av värdeminskningen... men nu börjar man ju undra ändå... en Alpina B10 V8 Touring... MUMS!!!!! | |
|
S 328 R: När du ändå gör hål i plånboken är det väl lika bra att skaffa en V8s på en gång?: Länk /Wille |
|
| Jo... det är ju sant.... självklart är det en dröm att åka B10 V8S... det vore den ultimata kombin...jag kollade på Alpina innan ag köpte 540... nmen jag tyckte dom var för dyra.... men nu undrar jag om man inte skulle ha gott på en ändå... | |
|
Jepp, touring skall det definitivt vara om man ska ha en E39 B10, såå j**la snygga! /Wille |
|
| Ja... det tycker jag också faktiskt.... som sagt... nu ångrar jag mig lite att jag inte gick på en Alpina.... men det är visserligen inget fel på min 540 heller.... men en som har mycket vill ha mer.... | |
Scheckheft |
Hej, kontakta bilregistret. De borde ha koll på detta. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Betioveåtta; var det din bil som varit England och vänt? =Jag kollade på en exakt likadan för några månader sedan nämligen, men cab-suget blev för stort... |
|
|
S 328 R: Det är sant, har man en gång börjat gå ner sig i effektträsket så är det kört :) Blir nog lite dyra driftskostnader för min del med en bruksbil som en B10... som en sommarbil skulle jag kunna tänka mig en B3 eller B3s om något år :) /Wille |
|
|
WilleW: Jag tror inte det är någon större pengaskillnad på en 540 och en B10... så det är inte problemet... uatn det är väl att Alpina lyckas ju rätt så bra i alla fall att stå sig i pris. Men nu när E60 kommer så borde ju E39 falla en del.... Så då borde man kanske kunna få loss en B10... men då faller ju min bil med... så det går väl på ett ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.