|
|
|
|---|---|
| Jag har ett konstigt ljud där bak, främst höger bak! Det låter precis som om något ligger emot. Det är inte bromsarna får de har jag kollat och dom är som det ska! Kan någon hjälpa mej med detta problemet!? | |
ant |
Kanske hjullagret som spökar. Inte helt otroligt. ========== Min bil:Länk |
Rico80 |
har du även kollat upp handbromsen räcker med att en låspinne rostar av så börjar det låta lite skumt skramlar o har sig *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Äntligen någon med samma problem!!!! Jag håller på att reta ihjäl på detta mettaliska ljud... Det är inte bromsen som ligger på och det låter alltid oavsett hur jag kör... låter även om bilen är upphissad.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Kan tillägga att mitt också sitter högerbak! ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Ta bort bromsskivan och titta om låspinnen till handbromsbackarna har lossnat, då ligger bromsbacken emot skivans insida. Detta hände mig nyligen.. | |
svintoleffe |
jag kan nog gissa på att är hjullagret , på min 323 s¨öåter om vänster bak och det är hjullagret. Har ett ett hjullager börjat låta så håller det ett bra tag till (peppar peppar ta i trä) Jag har nog säkert kört runt tusen mil med mitt. Leffe |
|
njaa... det låderju inte riktigt som ett hjullager ska låta.... Det är ju ett mer mettaliskt skavande istället för ett durr/stenkross ljud ----------------------- Min E30: Länk |
|
Rico80 |
sen när man åker i ett gupp eller nån ojämnhet i vägen så låter det som det ligger nått i en skål o skramlar?????? *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Jag skulle tro, precis som Rico, att en låssprint har lossat... Detta brukar bero på att bromssköldarna rostar upp, och sen finns det inget att fästa i... Bromssköld på BMW: 94:-/st. Fast man får skära upp dem för att få över dem runt medbringaren. Eller passa på att byta hjullager, men det är ganska mycket merarbete... ///Fredrik |
|
Woodman |
Kolla upp övre lagringen till bakstötdämparen..du kommer åt den innifrån trunken under tygmattan. |
| nej det skrammlar inte, det är ett metalliskt /skavande ljud! | |
|
På min är det ett rasselljud vid varje hjulvarv. Trodde först jag hade för långa hjulbultar. Men icke! Det rasslar till en gång per hjulvarv i alla fall. Men bilen går ju fortfarande framåt så.... Däremot tar handbromsen väldigt dåligt höger bak. Kanske ett samband?? |
|
| Jag har ett dovt hummande ljud. Typ oohhhohhohohhh =) Låter bara när man gör fullt rattutslag. Någon sa att det kunde vara drivknutar som låter. Det sitter väll såna bak vid delad bakaxel eller har jag blitt lurad? | |
Rico80 |
det är väl bara att plocka bort skivan o kolla så allt står rätt till med handbromsen är inte svårt tar inte mkt tid! kör du med en tarsig låspinne finns risken att du måste byta skivor plus allt annat som har med handbromsen att göra vet av egen erfarenhet! :( *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
| Det kan inte ha någonting att göra med bromsklossarna? Bromsskivorna är precis nya! | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Som sagts tidigare - plocka bort och se hur det står till med handbromsdetaljerna. Såhär såg det ut på mitt högra bakhjul :-) Länk Lite mer info om ovanstående i denna tråden Länk |
| Oj! Nytt liv väckt i en 6 år gammal tråd! :) | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Oj!!! Såg inte det!!! Ja, Hawkeye_325iM har antaligen inte så stor nytta av mitt råd längre - om inte ljudet mot all förmodan fortfarande är kvar :-) Men jag tycker det är väldigt dåligt generellt sett här på forumet med uppföljning av trådar. Mycket vanligt att det ställs en fråga, massa förslag trillar in och sen dör allt. Vad gör allt folk med problemet? Säljer bilen? Oavsett vad man gjorde så är det intressant. All info om hur man hanterade problemet är alltid intressant, allt ifrån att man inte orkade göra något åt det till att man skrotade bilen för att man blev så förbannat trött på problemet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.