AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
728

"Konstig" knapp i handskfacket E36 -97:a

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har hitta en konstig knapp i handskfacket på min 328:a -97. Den sitter bredvid lampladdaren. Vad är d för knapp? Symbolen på knappen tyder på att de har något med bagaget att göra men kan ej få den att fungera? Vad är knappen till för???

Har sökt utan resultat!

Mvh Jimmy

Länk
Apo
om du har cargard larm installerat så kan det vara en nödbrytare till larmet..
Ji
2.380
Jimmyboy

Nopp jag har org. larm och knappen är ju till synes en org. knapp. Samma "stil" som övrig intrumentering.

Mvh Jimmy

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Vill bara tillägga att d inte står något om denna knapp och dess funktion i instruktionsboken. Har lusläst den :-)

Mvh Jimmy

Länk
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag gissar på att den ska öppna bagageluckan. En del bilar har bagageluckeöppnare i handskfacket.

/Anders
Kan det inte vara till att stänga av o sätta på aitrbag på passagerar sidan!! min kompis har det i handsfacket!! fast det är iofs AUDI!!

Linna
Ji
2.380
Jimmyboy

Airbaglampan är d nog inte. Symbolen på knappen är en bil med öppen bagagelucka. Men inte öppnar luckan när jag trycker in den. Men knappen är kanske inte inkopplad el. så har den gått sönder även om d inte låter troligt. Andra förslag på vad den är till för?

Mvh Jimmy

Länk
Aldric
Det torde väl vara en knapp för att öppna luckan inifrån bilen i händelse av olycka som blockerar dom andra utgångarna. En säkerhetsdetalj (som dessutom inte fungerar).

Skulle jag tro att det var ....
Ji
2.380
Jimmyboy

Aldric: Låter ju rimligt men en sådan knapp har jag ju aldrig hört talas om.

Ingen med en lika bil som VET vad den har för funktion?

Mvh Jimmy

Länk
cdabox
katapult stol för passagerar sidan.....

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Ji
2.380
Jimmyboy

Cdabox: Helt rätt nu är d löst. Perfekt om man blir lite sur på flickvännen och vill "trolla" bort henne.

Mvh Jimmy

Länk
cdabox
japp min tanke oxo =)

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Visa användare
167
HES
CLK -03
Jag tror denna knapp är till bagageluckan. Har för mig att man kan programera så att bagageluckan alltid är låst, den låses upp antingen via fjärren (denna knapp finns iallafal på E46) eller på knappen i handsfacket. Vet att många andra bilmärken har denna funktion.

HES
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.