|
|
|
|---|---|
|
Antar att det är fler än jag som har fått 'Sherlock Holmes vill tipsa om denna bilannons' mail... Trodde först att det var en kompis som ville skämta ända tills jag såg de andra på 'To' raden och kände igen vissa namn härifrån. | |
| Inte jag... vad handlar detta om??? | |
|
Kollade just min mail och upptäckte två mail från sherlock holmes, trodde precis som du innan jag såg vilka som mer hade fått mailet. Det var en länk till en 320iT -97 på bytbil.com Det första mailet var till många här det andra bara till mig. Men samma bil. Hoppas inte det blir en vana, för jag ogillar sådan reklam. Sen så tror jag inte riktigt den funkar, folk blir nog bara irriterade. |
|
|
Precis, det är som med telefonförsäljare, de börjar automatiskt på minuspoäng, då det som de försöker sälja förmodligen inte alls intresserar mig och de stör mig på min fritid utan att jag bett dem. /Wille |
|
|
Dom där telefonförsäljare ringer aldrig på en lämplig tid. Man kan märkar att dom läser till ett papper och kommer helt av sig om man börjar ställa frågor till dom. Jag har inte själv fått något mail ifrån denna sherlock holmes. Men skicka tillbaks o fråga vad han håller på med?? Får jag ett så kommer jag att göra de Bobby |
|
|
Såg i ett Seinfeld-avsnitt en bra metod att bli av med telefonförsäljare: Efter att säljaren presenterat sig så avbryter man och förklarar att man tyvärr är lite upptagen just nu men om säljaren kan lämna sitt hemnummer istället så kan man ringa upp honom i hemmet på hans lediga tid... Vinken brukar gå hem. När säljaren säger nej till det förslaget är det bara att lägga på luren. Ett otyg, telefonförsäljare, men lyckligtvis finns ju NIX-registret. Jag har inte haft många såna i luren sen vi anslöt oss, bara såna som vi redan tidigare "anslutit oss" till, eller betalar till, t.ex. Rädda Barnen etc. |
|
|
Jag vore tacksam om ni kan skicka kopia av mailen till mig också så jag kan undersöka vad som är på gång. abuse@bmwpower.nu Mvh Tommie, BMWPower.nu |
|
| Har tyvärr raderat dem. Det går inte att svar på, då det är tips mail från bytbil.com. Skickar om det dyker upp nya | |
|
detdär med telefonförsäljare: jag brukar låtsas vara uptagen och ber dem att dröja i luren. Sedan går jag lagar middan, tittar på TV eller sånt. Vore roligt att veta hur länge dem hänge kvar... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
NOLL7NOLL |
Utan säljare blir inte mycket gjort. Alla hatar säljare men inser ofta inte att de själva sitter på ett företag som är uppbyggt utav folk som , ja just det , säljer!! OCh även om de är ute på fält och säljer så startar oftast affären med ett samtal för att boka besöket. Vill bara försvara säljare lite, är en själv :D Dock inte telefonsäljare..... "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
|
Det är inget fel på säljare... så länge dom inte är telefonförsäljare... Z3c 4 ever: det måste jag prova..... |
|
|
Javisst handlar det om att sälja, men hemma så vill man vara ifred. Jag köper av princip inte från telefonsäljare. Min standardfras är: Kan jag ta ditt hemtelefonnummer så ringer jag dig sen? Nej, brukar svaret då bli, jag vill inte att kunder ringer hem till mig. - Då vet du hur jag känner! klick.... |
|
|
Ni sa att det inte gick och svara på mailet men det framgår väl vilken bilhandlare det handlar om i annonserna?? Bobby |
|
|
Ja, det gjorde det. Jag har skickat en länk till abuse@bmwpower.nu om den. Länk |
|
|
Tommie: Jag har skickat ett mail till dig där jag skrivit vad jag tror att det handlar om. OBS: Det är inte jag som har mailat länkarna!!! /T.P. Länk |
|
|
Läste i Råd och Rön för länge sen de där tipsen "Om jag får ditt nummer så ringer jag upp" eller "eftersom du vet mitt hemnummer så kan jag få ditt" osv, funkar rätt bra faktiskt, inga problem att få dom att avsluta frivilligt då. Att be dom vänta och lägga luren var ju nästan bättre, då får dom ju dessutom mera telefonräkning på sitt konto förhoppningsvis. Fram för ännu mera kreativa förslag, kom igen!! FP |
|
|
JAg brukar högst vänligt be om en fakturaadress då min arbetstid kostar 600kr per timme. Får jag skicka en faktura lyssnar jag gärna emn ingen vill köpa det:) Asken |
|
| Hmm...mitt namn var också med i dom mailen. Är inte det den omtalade touringen som skruvats med 20.000 mil?? FInns att läsa om i import. Men den ska tydligen vara en -98..? Hmm...inte säker....men bara nyfiken, för jag hatar också att få junk mail. | |
|
Ask: Du menar att du drar till med en "lagom" timpeng, för inte är du väl så billig? .:-D Jag hade en som ringde från SPP idag (igår rättare sagt), han kommer att ringa igen tror jag eftersom jag inte ville prata. Nåt bra för en från SPP? Tackar på förhand. Nu är det midsommarafton, lika bra att kyla en lille en i god tid))) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.