|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Saxat från Autoweek: Länk | |
| Vilka fegisar! | |
Scheckheft |
Hej, E65:an har problem... Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Såg inte skillnaden på E65an riktigt, samma som innan tycker jag. /Simon |
|
|
Fronten blir annorlunda, vilket inte är fel. Jag gillar E65 mycket skarpt men inte Dame Edna-blinkersen. Däremot begriper jag inte vad som är annorlunda med baken. E65 har debatterats mycket - inte minst i Tyskland - men säljer enligt uppgift bra. Oron för att kunderna skulle hålla hårt i sina gamla etrettiåttor eller byta märke verkar inte ha besannats. Men den nya designen har satt sig mycket bättre i E85 (z4) och E60 som blir hur läcker som helst. My Bimmer is my mistress |
|
|
330> Tycker bakluckan ser annorlunda ut på bilderna, den nya verkar ha mindre och mjukare formad plåt över lysena. Lättar upp lite.. eller så är det dags att byta linser :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround: du har nog rätt, mina linser har "gått över tiden". Dags att ringa optikern. My Bimmer is my mistress |
|
|
Baken ser klart bättre ut på "nya" E65:an men fronten...hmm...varför inte smacka dit E46-style på framlysena... // Lazze |
|
|
Njurarna ser också nya (och snyggare) ut. Personligen är jag mer skeptisk till E60:ns framljus än till E65:ans "ögonbryn". Återstår dock att se E60 IRL :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag såg en blå met e60 i förra veckan IRL i Stockholm. Blev klart positivt överraskad. /Wille |
|
|
Såg ingen skillnad, =// Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
chrille70 |
Varför detta? E65 är ju redan så snygg som den bara kan bli. Jag kan inte förstå varför BMW lyssnar på skeptikerna: Det finns minst lika många som gillar E65 som hatar den och den säljer riktigt bra. Att börja modulera om designen redan verkar inte alls nödvändigt. För E65 är varken ful eller särskilt åldrad, men det kanske bara är min uppfattning...? Det vore bättre om de hade gett X3 en facelift innan de släppte bilderna. De där plastsjoken till stötfångare...Blä! /Chrille |
|
Helt klart är bakpartiet mycket snyggare... bakluckan ser lite, mjukare och formskönare ut. Dock ser lysena fulare ut i materialet, men det kanske bara är fotot som är konstigt. Men FRONTEN?? Den ser ju ut som om den har en Zorro mask på sig!!! Då var den bättre innan.. bara kapa bort lite av blinkersglasen på sidorna så blir det snyggt! En lyxvagn ska väl inte se ut som en gammal treserie som någon 18-åring sprayat svart cool-färg på?? Elegans och krom ska det va! /Mina åsikter. |
|
|
Fronten är naturligtvis maskerad, även om man kan se konturerna på exv grillen och strålkastarna. Tycker det ser avsevärt bättre ut, iaf fram. Bakdelen är det som sagt svårt att se nån skillnad på, förutom luftsläppet undertill på bakstötfångaren. Kul att de verkar vara lyhörda. Undrar just hur poppis Bo Jangle är internt nu! En så tidigt facelift kan ju inte vara nån merit. Hans framtid hänger säkert mycket på hur 5-serien tas emot/säljs. |
|
| PS . strålkastarna ser ut att vara formade som på nya X3:an om man kollar på konturerna. DS | |
|
Det är nog sant... var nog lite snabb i "syningen" =) Då ser det nog lovande ut! |
|
|
Chrille70: BMW lyssnar inte på skeptikerna de lyssnar på ekonomerna. Ge mig belägg för att E65 säljer riktigt bra och har blivit den framgång som BMW hoppats. Jag misstänker att Mercedes S-klass säljer betydligt mer globalt sett. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Tycker den nya baken ser markant bättre ut. Men det är svårt att bilda sig en uppfattning om nya fronten från fotot. Tycker iofs att nuvarande E65-fronten är helt OK när man ser den IRL. Dock så är det total köpvägran när det gäller E65 med eller utan facelift, så länge den inte har sidolister - inte en chans att jag lägger deg på en 7-serie utan att den har sådana! Får väl åka E38 tills man tröttnar och sen byta till MB W220 om de inte tar sitt förnuft till fånga i Munchen. Undrar om sidolister kommer som option kanske? Gärna för retrofit. Det vore en i högsta grad önskvärd reträtt |
|
| balmgren>> håller med dig ang sidolister. Samma sak på nya 5:an. Fattar inte hur designavdelningen har kunnat få så fria händer utan att någon medarbetare med praktisk irl-erfarenhet från Europa fått ett ord med i laget. Våra parkeringsplatser ser trots allt inte alltid ut som de amerikanska "fotbollsplanerna" vid shoppingghetton typ K-Mart. | |
chrille70 |
Det är världen det är fel på, inte Bangle! /Chrille |
|
Det är Bangle det är fel på, inte världen. ;o)) Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.