|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 325 cab 1988 Hastighetsmätaren, trippelmätaren och ekonomimätaren fungerar inte. I bland fungerar dom och då alla eller ingen av dom tre nämda. Varvräknaren fungerar. Vad kan vara fel??? Tacksam för hjälp. Frank | |
| Sök på SI-batterier på forumet så har lite läsning framför dig. SI = ServiceIndikator. Sitter batterier bakom instrumentpanelen och dessa tar slut ibland. Finns nog även nåt mek-tips under gör-det-själv-delen. | |
|
Glapp i kontakten på bakaxeln Kanske? det problemet har jag haft på några stycken som jag haft. Too much is right KKR |
|
|
Troligen fel i kontakt/kablage vid givaren till hastighetsmätaren. Kolla vid baxaxelklumpen till att börja med. Prova även detta forums eminenta funktion Sök inlägg. Frågan har varit uppe tidigare, flera gånger. Och du - välkommen till BMWPower! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag har varit hos Klas olsson för att köpa SI batterier men det finns ett flertal olika storlekar. efersom jag inte har plockat isär för att se hur SI batterierna ser ut så undrar jag om det är någon som vet det. det finns 12v och 650 mili amp/ tim eller 1600 mili amp/ tim. Vilken ska jag ha. Någon somvet??? Tack Frank |
|
|
Inte ska du ha 12V batterier då lär du steka hela SI.kortet andvänd sökfunktionen... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.