|
|
|
|---|---|
|
Hej... har kollat runt lite här och det verkar som om BMW faktiskt gör riktigt trvliga dieslar oxå.... kör ca 2500-3000 mil/år och börjar överväga om det inte är läge för en diesel men jag har löst de flesta frågor men det är en fråga som är kvar: har en kompis på jobbet som har en stjärnbeprydd skapelse med dieselmotor men den är känslig för kyla... behöver knappt vara minusgrader för att den är seg att starta...är alla dieslar likadana eller är hans bil udda... har ingen tillgång till elstolpe eller liknande i vinter :( Frazze | |
| Jag har inte haft några problem med min ännu i alla fall. Om det skulle bli problem så är det väl bara att använda en dieselvärmare och byta glödstift! | |
|
är det "smidigt" att eftermontera dieselvärmare.... ja jag vet att det troligtvis inte är som att byta torkarblad men är det genomförbart? Frazze |
|
| Ja, det borde väl inte vara några problem det heller förstås. Jag använder inte det men jag har inte haft några problem när jag har startat min bil när det har varit -20 grader- | |
|
låter bra...ska nu leta lite och se vilken prisbild dom har... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Din kompis MB måste vara sliten om den har startsvårigheter när det är kallt(el. gammal)då farsans MB 190D-89 startar när det är -27 utan värmare(har inte behövt testa lägre) Är bara motorn välskött och batteriet laddat och friskt så ska en nyare diesel starta när det är kallt ute,dock är det rekommendabelt för livslängden att ha värmare i när det är kallt,gäller bensinare oxå. Så jag kan inte tänka mig atte n nyare BMW kan vara sämre än en -89 MB. Henrik |
|
|
hans bil är från 92-94..... tror inte att han har annat än elvärmare.... han gnäller alltid över att det är för kort tid som elen är på i stollparna, det styrs med väderleken... att gamla dieslar är sega vet jag... en kompis hade en merca 220d från tidigt 70tal och den var jämt seg...på allt...0-100km/h tog 32 sekunder... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Min TDS har gått 28000 mil nu och den bränner igång på alla burkar utan problem vid 30 minus utan värmare. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Jag samåker till jobbet och ställer ofta bilen halvvägs och dessutom är värmen ganska dålig i bilen när det är riktigt kallt ute. Därför skall jag försöka att (med "lite" hjälp) eftermontera en dieselvärmare. Har köpt själva värmaren men saknar kablage, monteringsdetaljer och bränsleledningar. Jag har inte börjat meka ännu men hoppas få iordning på värmaren innan vintern närmar sig. Kör så det ryker |
|
|
frazzeribba! Skulle rekomendera din polare att kolla glödstiften till att börja med. Annars säger jag som he rik att värmare är att rekomendera för livslängdens skull. Det är ingen slump att taxibilar går så långt! (Visserligen servas de oxå oftast bra). |
|
|
En diseel startar lika bra som en bensin då det är riktigt kallt, men då krävs det ett bra laddat batteri. Dagens bilar har ofta batteriet monterat i bagaget vilket gör att den inte blir lika varm och därmed laddas det mycke sämre. Korta körningar och kallstarter fungerar inte alls, ström krävs till både start och uppvärmning av motorn, då laddas batteriet inte alls. Så då rekomederar jag en motorvärmare och batteriladdare moteras i bilen eller en dieselvärmare. Synd bara att alla BMWn har så dåligt värmesystem (både diesel och bensin). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.