|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
det som inte ska hända har hänt min tjej blev påkörd i parkeringshus jag blir vansinnig jag sa till henne o låta bli bilfan,,o inte ta den in till stan för att fika med kompisar,,men men ,bortskämd som de e så lyssnar de bara på ett öra Tur jag inte va där annars hade en o annan fått bekanta sig med min ---- men jag kommer med min Evo6a jag tänkte montera kamera på bilen o köra efter har även laddat digitakameran e det nån som vet hur man sen lägger upp filmen så andra kan se den?? behöver lite hjälp eftersom jag inte e så tekniskt när det gäller DATA hellre himmel över huvet än bilen över huvet |
|
|
länk till karta Länk länk till beskrivning Länk karatn blev lite stor (2,5MB) så ha lite tålamod.. |
|
|
Det drar ihop sig idag. Gör inget om det är skrammel eller bucklor på Z bilarna. KL 18-19 kan ni anlända ikväll till Nääs Fabriker. |
|
|
Ska bli riktigt kul det här! Ni kanske kommer ihåg idéen jag hade upp här på forumet i våras om en klubb i GBG med verkstadslokal för mek/tvätt. Vi kanske kan snacka lite om det - letar fortfarande efter rätt "ställe". Tips?! Kommer med min baby, M Coupe (svart, bicolor)! |
|
| Här kommer en M Coupe | |
|
Jag vill också med! varför ligger GTB så långt bort???? Till den som nu håller i det hela, se till att dela ut adressen till BMWPowers forum till alla (och mana dem att registrera sig), så man kan få tag på dem när det behövs. Kolla också gärna upp var alla bor så vi kanske kan samordna en Z-träff lite mer centralt (nära där folk bor) nästa gång, då även vi Stockholmare och Norrlänningar kan komma. Jag drog ju ihop en Z-träff på Mantorp i våras (gemensamt med BMW Sport Clubs banträff) då blev vi ca 20 bilar. Jag planerar att göra om det samma till nästa år, då kanske vi kan bli fler!? Och då ska vi se till så att taklösa bilar får prova på att köra på bana. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3Mpower. jag vill inte verka spydig på nåt sätt men vi har faktiskt lagt träffen på vägen till STH från GBG sett. och om du flyttar till Sveriges framsida hade detta inte vart något problem för dig.. ehh hoppas att jag inte retat alla STH:are nu.. detta var lite på skoj... nåja nog om detta, Jag tar med mig kamera och hoppas att någon tar med sig en Video kanske.. så får du se hur kul vi hade det... |
|
| Min fru, jag och min Svarta 2.8:a kommer också i kväll :-) | |
|
defiant: Jag kan ta snacket om fram och baksida, No harm done! Men fota nu flitigt och se till att killen med EVO6:an (krockade M-roadstern) filmar ordentligt. Nu minns jag inte vilken synonym du går bakom, men till dig med EVO6:an. Här går jag och försöker att övertala min tjej att provaköra min bil och så läser jag ditt inlägg, kanske dax att jag slutar tjata på henne! :-) /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Det är öppet för alla att komma, just nu finns Z-bilar från bl a Stockholm, Växjö, Halmstad, Strömstad, Jönköping, Värnamo, Skövde, Borås m.fl orter anmälda. Dvs det är inte bara Göteborgare. Kanske i framtiden förläggs en träff på andra sidan kusten och då får Göteborgaren åka. Det är kul att köra Z bil ochså :-) För info så kommer lokalpressen att vilja fota oss strax efter 19 på Nääs Fabriker. Det är även intressant för ett motormagasin att skriva en rad + ett foto. |
|
|
Då får väl någon scana in reportaget och lägga upp det också. För jag antar att tidningarna på denns sida inte tänker skriva något. Företagsamt, en applåd. Jo det är möjligt att det dyker upp en och annan stockholmare i GTB och jag hade gärna åkt dit men det blir lite tight med sömn då jag inte har semester utan måste vara tillbaka i Stockholm i morgonbitti igen. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
| Rikstäckande motortidningar har du nära dig i kiosken eller på tappen. Sedan skall vi scanna, ta bilder mm lägga upp på någon hemsida. Har kollat de bilder från träffen i Stockholm och det kan vara en god ide att vi länkar till denna från vår "Göteborgssida", då saknas bara norrlänningarna. | |
|
Jag får flera mail om vägbeskrivning till Nääs Fabriker. Det finns länk till en enkel karta här på tråden. Enkelt beskrivet kör till Tollered som ligger mellan Alingsås och Göteborg på E20. Vid Tollered ligger ett antal gamla fabriksbyggnader i rött tegel, som är ombygda till företagshotel, kör ner till planen som finns nere vid sjön. OBS att det INTE är vid Nääs Slott utan närmare Alingsås. Kommer ni helt fel så kan ni fråga någon. |
|
|
Nu är bilen tvättad och fin efter gårdagens färd från Stockholm till Varberg. Avfärd om 2 timmar! Ni som åker E6:an norrut mot Göteborg: Håll utkik efter en röd Z3 2.8 med kromat bagageräcke på bakluckan! :) ///M |
|
|
jag fick tillbax mitt körkort e skitglad nuuuuuuuuuuuuu vi ses ikväll jag ska ta med evo6an o filma er andra hellre himmel över huvet än bilen över huvet |
|
|
det va kanon bra idag vi har tagit en massa bilder samt jag filmade ca40min allt detta kommer o läggas upp snart så att ni som inte va med år en uppfattning om hur det va ,, till nästa gång ska vi va mer förbredda ha det gött alla ni som va me vi hörs hellre himmel över huvet än bilen över huvet |
|
|
En liten första kortis om träffen. 18 bilar kom samt vädret "kom" även det med lite uppsprickande moln och stundtals sol. Mycket värdefull Z-konnande utbyttes och hela kvällen var mycket trevlig. "defiant" tog täten i en cruising som avslutades på Götaplatsen vi var 11 st som kom fram. Kanske gick det stundtals lite undan på vägen dit. "kevin" hade fullt upp att fota och filma, det enda som kan avslöjas är att slutet på filmen får vi aldrig se - batteriet tog slut. Även Alingsås Tidning var där så glöm inte att köpa och kolla i denna tidning. |
|
Robot |
Mmm. allt var trevligt, nu får vi ta tag i det här med en klubb för oss Z3 ägare. |
| Lägg du upp tråden "robot" jag kan nästan lova ett mycket stort intresse. En Z-klubb har säkert, liksom andra klubbar, goda möjligheter att bl.a ordna rabatter på både bensin och bildelar, plus fina möjligheter att ordna träffar. | |
|
"askåsen" tack för igår det va kul o träffa dig hälsa din dotter hon va kanontrevlig. jag tror nog att det kommer fler nästa gång jag åker bort till "defiant" sen o lämnar laddaren till kameran så han kan börja redigera.. nu ska jag åka till vägverket o göra min teoriprov för Mc-körkortet. Maria" kom du hem till slut,,eller?? hellre himmel över huvet än bilen över huvet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.