AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
607

Rengörging av cab

Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
hur gör ni? vilket medel används?? Jag fick ett stort lass av fågel exkrement i går och fick bort det värsta men det syns fortfarande.

Har iofs. sluppit fågeldynga, men allt annat har försvunnit med hjälp av vatten och lite ordentligt tryck i slangen. Du kan ta en svamp och gno lite försiktigt oxå.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Jag har haft cab i många många år och när jag råkat ut för något liknande så har jag använt högtrycktvätten utan att sätta på strömmen. Detta har fungerat förträffligt bra. Visserligen får man vara försiktig och läser man i handboken för cabben så är det inte denna metod de förordar.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Fick en fågelblaffa på tyget en gång, men det försvann lätt när jag sprutade med högtrycken från behörigt avstånd.
För en grundlig rengöring kan jag rekommendera BMWs cabrengöringskit (400-500 :-). Innehåller cabrengöringsmedel, impregneringsmedel, polermedel för bakrutan och bilschampoo.

__
Länk
Beställde ett sånt i fredags, skall hämta det i morgon, tänkte ge sufletten en ordentlig putsning under semestern.

Wolv, hur gjorde du med impregneringen, har hört att det lätt blir fläckar om man spiller på lacken.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
polermedel för bakrutan låter inte heller dumt., skall nog se om man inte skall kila iväg till BMW ozzå

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ja usch ja, var också lite hispig för det....
I och med att tyget ska vara genomblött av impregneringen så är det oundvikligt att det kommer lite vätska på lacken, men så länge den inte börjar torka så är det nog lugnt. Jag såg till att spola av det med slang allteftersom. Jag fick inga fläckar i alla fall, peppar peppar :)

__
Länk
Li
22
Lifferado
Z3 1,8 -97
Impregnerte cab'en for et par uker siden og erfarte at impregneringen satt flekker eller rettere sagt striper! Verst synlig var det på frontruten, men etter drøyt 45 min med intensiv gnidning med fuktig klut var ruten gin igjen!

Anbefaler å spyle bilen samtidig som du impregnerer!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.