AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
998

problem bakrutetorkare e34

ke
10
kenth34
525i touring
kan någon hjälpa mig? jag har en e34 525 touring där bakrutetorkaren lever ett eget liv. när jag sätter igång den så går den ca:5 sekunder sen stannar den på lite olika ställen. den stannar aldrig på samma ställe, sedan funkar den inte förrens jag har stängt av tändningen och sätter på den igen.

alla tips mottages med största glädje!
Kenth34; Detta är inte ett helt ovanligt fel på E34T. Kontrollera kalarna som går mellan baklucka och bil på övre höger sida av luckan. Det går att byta hela den slingan men jag hade samma fel som dig och jag lossade isolering och skarvade om en del skadad kabel.
Det kan ju givetvis vara torkarmotorn som har packat/eller mekanismen som kärvar men jag skulle börja med kablaget.

/SOLO
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Sitter kablarna till givarna på höger sida? När min baktorkare inte fungerade (funkade inte alls) så var brottet i vänster sida. Det är även på vänster sida som det sitter flest kablar och vanligast stället att få brott (trängre).

------------------
Always Diesel
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Japp det stämmer kabel för torkare är på vänster sida, men tror inte att det är kabelbrott för den funkar ju så fort du stängt av bilen och vrider på nyckel igen,och det är ofelbart mer konstigheter som händer vid kabelbrott..mer troligt torkarmotorn som inte vill längre ändlägeskontakten som dummar sig det är inte ovanligt att den går sönder, jag har en ligger om du behöver
Jah hade då kollat kablarna för den kan ju vara lite skavd så den funkar ibland så var det med min skyltbelysning och det försvann när jag lödde ny kabel dit..............
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.