|
|
|
|---|---|
|
Tjenahej! Nu har jag efter många timmars slit fått min tank tät, det var massa hål i de små rören som sitter svetsade på ovansidan av tanken... Innan detta åtgärdades kändes en svag bensinlukt i bilen, men NU helt plötsligt STINKER det bensin inne i kupén...(oftast efter rejäla gaspådrag) Min första tanke var att det nu läckte i motorrummet, men det e heltorrt... Det är även torrt under bilen nu (till skillnad mot förut!). Nån som har nån idé om vart det kan komma ifrån??? Tacksam för svar! ///Fredrik | |
| Har du kollat alla rör från tanken, kolla även returen. | |
| Inte jättenoga, men det ser ju torrt ut när man lägger sig på marken å kollar... Jag menar, det borde ju synas eftersom det verkligen stinker... | |
cdabox |
har du reservdunk i trunken så är det med stor sannolikhet den som läckt... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Luktar det i motorrummet också? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Bensin dunstar fort så det är inte omöjligt att det läcker fortfarande utan att du ser det. Det behöver inte vara många droppar för att det ska lukta fan. | |
|
Problemet löst...! Det var röret upp till tanklocket som var av... Detta märktes tydligt när man gjorde en liten U-burnis =)) Men tack för alla svar! ///Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.