|
|
|
|---|---|
Gold |
Skulle gärna höra lite av era erfarenheter ang byte av vevaxeltätning, måsste motorn lyftas osv?. Samt vad kosstar en sådan? MvH Marcus |
Woodman |
Det är ganska mkt pill med det...tippar att BMW vill åtskilliga tusenlappar för att byta den, anlitar du istället en "fixare" så hamnar det kanske prismässigt omkring tusenlappen... Försök annars med att åter få den tät genom att använda: Omega 917. |
Gold |
Vad är Omega 917?, Och jag har redan en som gör jobbet åt mig men vill veta lite mer hur mkt jobb det är. Lite erfarna tipps och erfarenheter uppskattas :). MvH Marcus |
|
Är också intresserad utav information om detta ämne då min vevaxeltätning håller på att ge sig, min bil droppar olja hela tiden! Synd att du bor så långt bort Gold annars så kanske din kompis hade kunnat fixa det åt mig med :)!Börjar bli ganska tröttsamt att det alltid är en oljefläck under bilen oavsett om man har stått 5 min eller 1 dag! An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! |
|
Woodman |
Jag har själv ringa erfarenhet av Omega 917. Däremot verkar verkar Johan B vara väl insatt i ämnet.... |
|
Tja, insatt och insatt....men jag har faktiskt positiva erfarenheter av just denna produkt. Men det är mycket viktigt att man inte överdoserar! Här är generalagenten: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Woodman |
Johan B: Hur mkt rekommenderar du att blanda i av Omegan till exempelvis ca 4,5 L motorolja..? (bara på en höft) |
Woodman |
Samt vad händer vid ev, överdoserng...? typ skär den ihop..eller ? |
| Woodman: 3% om du skall försöka återställa en packning eller 1% i förbeyggande syfte. | |
Woodman |
Nu skall vi se 3% av 4,5L bör ju bli: 13,5 men av vad ml-cl..? |
|
0,135 Liter 1,35 Deciliter Nisse Länk |
|
Gold |
Men hur bra är Oemga 917 då?. Jag menar det finns ju habrovink lösningar till allt men som kanske inte är att föredra. Jag ser gärna till att få vevaxeltätningen bytt men jag vill få lite mer ingående tips och tricks :). Sen kan jag ju passa på att fråga vart man får tag i en såndär gummi "grunka" som luftmängdsmätaren sitter på. Den är ganska stor och går även från luftfiltret. Är inte så klippsk på vad allt heter som ni kanske märker :). MvH Marcus |
Woodman |
Omega 917 i all ära....Men frågan är väl om det inte funkar minst lika bra med motoroljan Valvoline Max-Life..? Hade tidigare stora probs med skakande/vibrationer precis i dragläge när pärlan skall garageras..har lite uppför till garageporten. Hörde med BMW om vad detta skakande berodde på ? och som dessutom ofta kom då bilen bilen varit hårdkörd..? Svar: Vevaxeltätningen fuktar/läcker olja som stänker ut på lamellerna därav det hemska skaket. (lamellen greppar ej.) Efter ca: 200 mil med nämnda motorolja existerar ej detta skakande längre och packboxen är ej bytt..? Varsågod Johan B..............förklara bort den du. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.