|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
bara en liten tanke har ni kollat upp hur övervarvningsskyddet mår? Jag har varit med om att fjädern på rotorn gick av och kortslöt hela tiden = bilen dog under drift och gick inte att starta. Detta var på en 320 -84. PeterB Länk |
|
Ladida |
Har samma problem på min 318i -89. Men nu har problemet blivit värre (om det nu är samma problem). När jag startat bilen vill den "dö", om jag låter varvtalet sjunka under ca 1500. Vet inte vad jag ska göra. |
|
Vore riktigt intressant om nån hittar på felet. Min har jävlats ett bra tag och går knappt att köra med längre då den dör hela tiden. Går era bilar på tomgång? Min är lite grinig att starta men går felfritt på tomgången men bara jag gasar lite så dör den. /Andreas |
|
|
kabeln mellan tändspole och fördelaren kan vara erroderad då klipper den när den blir för varm jag har haft samma problem men nu är det bortblåst byt och testa helgonet |
|
|
Är det någon som lyckats lista ut vad det är för problem här? Har själv en 320 -92 som börjat krångla på detta mystiska sätt. På min verkar det som det har med mängden bränsle i tanken att göra. Det krånglar mer om det är mindre än 15 liter i tanken (vilket jag tog upp i ett annat inlägg nyss). Har någon löst problemet med att byta bränslepump? /Martin |
|
|
Jupp ett liknande problem på en 518 -95. Bränsle relaterat. Bilen gick knappt under 20 liter i tanken. Felet: Bränslepumpsfästen i tanken och någon kopp låg och flöt i tanken istället för att sitta fast. |
|
|
Såg att inlägget blivit aktuellt igen :-) Jag har nu (iofs utan körkort i höstas :-/) Kört bilen hela vintern o våren utan några som helst problem :-) (Pendlade en månad 9 mil enkelresa/dag) Så när på en gång... Skulle nesiktiga bilen för några dagar sen o när jag skulle köra fårn jobbet upp till besiktningen hände det... Bilen dog i fem sekunder.. o sen gick den igen.. inga problem efter det :-) Skuuuuumt.. Skiter nog i o fixa det.. Har inte blivit några problem med det ännu såå hehe En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
| Hadde samma problem till den tidpunkten att jag bytte rotor och fördelare sedan dess har den gått klockrent! | |
|
Det tror "reläkillarna" har rätt. Att bilen är totalt "stendöd" vad gäller bensin/tändning kan ju fås om det så kallade Motronicrelät (det vita relät vid torpedväggen) är defekt. Problemen är snarlika med BMW's beryktade startproblem, något som ofta kureras genom byte av sagda relä. mvh MW-Guru |
|
|
Kan tilllägga att jag har samma fel på min 320touring-89. Motorn tvärrdör för en sekund å i samma ögonblick går den igen. Min varvräknare slår i båtten när detta händer, lika så ekonomimätaren. Har bytt rotor,fördelarlock,stift,tändspole.Har även bytt bränslerelät. Fick tipps om att koppla in en sladd på + polen på tändspolen.till en lampa inne i bilen,för att se om strömmen till tändspolen bryts när motorn dör..Gjorde detta å motorn dog till..men inte slocknade lampan..Men pratade med en bilelektriker i dag om detta..han sa att man kanske inte hinner att se att lampan slocknar utan måste har riktiga instrument för att kunna se detta. Jag är inne på om det är vevaxelgivaren..som tappar signal.. Det där angående bränslepumpen...Jag kan inte tänka mig att om bränslepumpen skulle krabba så tror jag inte att varvräknaren skulle slå i båtten för det..men jag vet inte..? Det lustiga är att bilen kan gå hur långt som helst ibland innan det uppstår..Körde tex 30mil härom helgen utan att stanna..åbilen gick klockrent de 30milen..MEN när jag skulle hem så började den att hugga som faan...roligt när man har 30mil hem...(inte alls) (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Som tidigare sagt, det är inte bara bränslereläet som bråkar. När motorn inte får bränsle ska inte varvräknare och annat slå i botten, du har troligen fel eller dålig kontakt till huvudreläet bredvid bränslereläet framför dämpartornet. |
|
|
Har bytt både insprut, å huvudrelä..visserligen plockade på skrot..bränslerelät är nytt. Har vart å dragit å juckat i sladdarna..samt knackat på reläna då motorn går men då uppstår inga som helst fel..? Blir intressant å hitta detta fel :( Ska lämna in bilen å kolla om boxen lämnat något felmeddelande..Nu är det väll hur många som helst då man vart där å pillat å bytt prylar..så de får väll nolla boxen å sen får jag köra tills felet uppstår igen..å sen köra in den å kolla..! (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Kanske är det flera olika problem med liknande symptom som diskuteras här. För egen del verkar "Bornius" lösning ligga närmast till hands för mig. Kan inte förstå hur ett reläs funktion skulle kunna vara beroende av mängden bränsle i tanken. Är det helt fel tänkt? (Min bil börjar alltså krångla på detta sätt när det är mindre än 15 liter i tanken) /Martin |
|
|
Det var tyvärr inte enkelt att hitta men jag tror man ser det genom inspektionsluckan i tanken. Lixom något fäste i tanken där bl.a. en plastkopp sitter fast för att samla upp soppa så man inte kan få soppaknas när man swänger. |
|
|
Hej på er... Någon som bytt veaxelgivaren/impulsgivaren... det stämmer klockrent på felbeskrivningen. Håller på å bli tokig på min... eftersom varvräknaren dyker och likaså bränsle förb mätaren så kan det inte vara soppa tillförsel. Motronic relä möjligt... Mvh Jocke W |
|
|
Jag ställer mig i samlingen för detta problem... =/ Bilen kan gå hur fint som helst för att plötsligt få cp ryck under resten av dan... Hjälp! |
|
|
nån som fick nån rätsida på detta ? |
|
|
Nu vill jag också gärna veta om nån funnit nån konkret lösning på hack-och-spott-problemet, för jag har likadant!! Ska kolla reläerna som folk snackar om, men jag är också ganska inne på vevaxelgivare ... Vilken man inte gärna byter i onödan? |
|
325_e30 |
HAr typ samma Problem, min Dog två gånger på samma dag, men Först Trodde jag det va Stömmen eller jorden. men så va det nog inte, Samma med Täningen., För när jag körde efter det hänt, Så Vred jag av täningen undeer Gång, men vred ett jack o då stängdes motorn, men Doc ej hela Stömmen som den gjorde när den god!!!!!!!! Tommy Bmw 4 Ever |
| Det är ett vanligt fel på 318i det är Dme reläet det är fel på sitter tre relän mot torpedväggen, under en svart plastskena det är jag tror att det var det mittersta reläet som är Dme reläet. Knacka på reläet med en skruvmejsel så kommer bilen säkert att gå dåligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.