AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
449

Vilket luftfilter ska jag välja?

X-
375
X-ray
325i -87
Vid nästa löning, är det plattan i botten till närmsta affär o köpa luft filter, men vilket ska jag ha, till en E30, that is.

Ska jag ha filtret på samma ställe som orginalet, hur gör jag avskärmingen där?

Är ju inte ute efter dom ibland kallade 50+hk utan enbart för ljudets och utsendets skull.

har oxå läst nått om att man ska nollställa luftmätarn eller nått liknande? måste jag det ?

Ni som bor i värmland kanske vet nått ställe jag kan köpa filtret direkt ur affärn? gärna i karlstad, orkar inte beställa hem o vänta flera veckor på leverans..

MVH Micke

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
ant
Har ingen aning om vart du kan köpa filter direkt i butik. Men jag kanske kan svara på dina andra frågor.
Ja, du måste nollställa "luftmätarn", skruva bort minuspolen på batteriet och låt det varavhängt en 15 minuter en kvart. Sen skruvar du tillbaks polen och startar motorn och låter den gå upp till normal arbetstemperatur. Starta motorn kall!
Avskärmningen bör göra med en plåt av något slag som håller varmluft från motorn borta på bästa vis.. Lite klurighet och händighet fixer det lätt skulle jag tro.

Jag har ett Direct-Air kit till min bil som är till salu. Green Cotton har tillverkat det. Komplett med stag skruvar och adapter till luftmassemätaren.
Maila mig om intresse finnes..

==========
Min bil:Länk
X-
375
X-ray
325i -87
du har fått mail ant!

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.