|
|
|
|---|---|
| Hört att man kopplar ut batteriet 30 min innan man börjar slita loss airbagkopplingar... Någon som vet om det fungerar dels med tanke på om den skulle smälla men också när det gäller varningslampan E36 96:a | |
|
Jag tror man måste ha en blindplugg att sätta i kontaktstycket när man tar bort airbagen..... Så är det på Volvo, antar att samma system gäller Bmw.... Inte såå nice å få en bag i huvvet! Åk in till en akutoriserad Bmw verkstad! Mvh Tobbe |
|
warbus |
Har bytt på min 325-93 utan problem! ta bort batteripolen bara! lossa sedan skruvarna som sitter på baksidan av ratten(3-4 torx) ta sedan bort den oranga kontakten till airbagen! skruva bort ratten med centrummuttern! bytt ratt! montering i omvänd ordning! Lars H |
warbus |
Har bytt på min 325-93 utan problem! ta bort batteripolen bara! lossa sedan skruvarna som sitter på baksidan av ratten(3-4 torx) ta sedan bort den oranga kontakten till airbagen! skruva bort ratten med centrummuttern! bytt ratt! montering i omvänd ordning! Lars H |
warbus |
warbus |
ops! tryckte vissat på knappen tre ggr då datorn hängde sig! Ursäkta! Lars H |
|
passa så skiten inte löser ut bara!!!är som en handgranat!!! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Stämmer som Lars skriver, men lossa batteripolen minst 15 minuter innan du börjar skruva loss torxen på baksidan. Detta för att kondensatorerna till airbagen ska hinna ladda ur sig helt. Vid monteringen gäller att sätta i båda skruvarna och dra dom lite löst. Dra sedan åt den högra skruven först(den med kabeln på). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.