|
|
|
|---|---|
|
Hej,,, läste ett reportage här på sidan om en kille som använde sig av en handdator för navigation i bilen. Från vad jag har förstått krävs det en handdator + gps reciever (?)... Vad är det för krav på handdatorn och var kan man få tag på en sådan gps-mottagare? Vänl,,, Henrik (visste inte var jag skulle posta detta inlägg, men det rör väl alla bmw-modeller... ) | |
|
hasso har koll. Länk Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
En billig variant är att köpa en Enklare handdator och till den koppla in Kjell & Co ( www.kjell.com ) GPS för 995:- Den är anpassad för åtminstone Ipaq:s gränsnsitt. Det finns även mjukvara till vissa mobiler nu för att få GPS funktioner. Misstänker att det blir ännu roligare nu när smartphones börjar introduceras..... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Den s.k. navigation som erbjuds till GSM-telefoner bygger på en tjänst där man beställer aktuellt område, man kan inte åka fritt och knappa in sig på en stad var som helst. Displayerna är allför små även i t.ex P800 eller 7650 för detta bruk tycker jag. Och operatörerna vet att ta betalt för tjänsten, jajamän! Då är det bättre med en PDA med Pocket PC, tillsammans med Destinator, Navman, TOM TOM m.fl programvaror. Även Palm är på G nu med motsvarande till sina nyare PDA. FP |
|
|
Tack för alla svar! Då jag redan har en compaq ipac så får det nog bli varianten med pocket pc. Tack för länkarna hasso, wendtan... Vänl,,, Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.