|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Njae, mindre faktiskt! Jag kan säga då att det blev 0,76... /Janne | |
|
m-julle, klart godkänd förbrukning!!! /Simon |
|
| Ja, synd att klaga! Ingen jävel som tror mej och knappt jag tror det själv men jag kan inte förstå annat när jag tankat fullt, kört och tankat fullt igen när jag kom hem. Ska köra samma sträcka igen mellan Gävle/Uppsala för att bevisa detta för en arbetskamrat som idiotförklarat mej! | |
|
Tror inte alls att det är omöjligt, körde min 530i 93:a på 0,86 en gång på motorväg och den har saknar den sjätte höga och bränslebesparande växeln! /Simon |
|
| Tack! EN som tror mej!!! | |
|
Kör min 728-98 på snittförbrukning 12,4L / 100km enligt datorn. då har jag 1 mil till jobbet och halva vägen är stadskörning. Men jag kör så snällt som möjligt, har sett att förbrukningen drar iväg om man accelererar onödigt snabbt. sen jag köpte denna bil har jag skärpt till mej med att köra lugnare eftersom man ser precis vad det drar. rätt bra faktiskt! =) Kan tillägga att bilen inte är någon racerbil med sina 190hk men det går att göra omkörningar och den varvar knappt 2000rpm i 110 med 255 45-18 |
|
|
Häääärligt trådlyft på 5 år, borde vara ett rekord som berättigar ett pris och en bukett blommor. Tjosan... :-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Hehe så kan det gå ! jag kollade aldrig på datumet! Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
Ställ dig själv frågan om bilens bensinförbrukning är den centrala biten i ägandet. Är alternativet en 523/528 så föredrar i alla fall jag 728 som är en ytterst komfortabel och lyxig bruksbil med jämförelsevis låga ägandekostander. 740/750 är ju lite mer gasglada bilar som diskuteras till vansinne här på forumet, så det är bara att kolla och jämföra. Navi/GPS 4:3 ska väl fungera utmärkt även om de inte håller samma mått som dagens. Jag skulle mest vilja ha det för den kosmetiska sakens skull ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.