|
|
|
|---|---|
| JAg har märkt att min bil blir konstigt när jag axelererar upp till 5000 varv. Då verkar det som han bara varvar vidare utan att det händer något. Kan det va att bilen släpper? Men det borde jag ju märka det är skumt.. Kan det ha med däcken att göra .. Jag tycker själv det verkar löjligt om det var däckena men man kan aldrig vet.. Jag kanske bara har fått för mig allt . jag får gå ut och testan den 0- 100 så får vi se =) | |
| JAG MENAR EFTER 5000 VARV .. OOPS =) | |
|
Kass koppling? Henrik |
|
|
japp låter som kopplingen verkar kass.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Koppling det låter skumt? det kan väl inte stämma eller? | |
|
Det låter onekligen som om kopplingen inte orkar greppa utan slirar i stället. .. . |
|
|
lägg i 4ans växel och maxa. då märker du om det är kopplingen eller inte. BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
| jag prova nyss. jag hade bilen hade pprecis blivit varm.. jag drog up den på fyran eller va det fem . ja skit samma men vid typ 3500 stanna han till sedan öka han igewn men utan aceleration.. DEt verrkar inte kul alls..hmm =( alla här tror på koppling får hoppas ni har rätt.. Inga andra förslag? | |
|
Tjenare. Låter ev som vanosproblem. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
detta kollar man på bmw verkstad antar jag. kostar lite pengar med .. suck jag har haft bilen i 1 mån och så händer detta =( "Min dröm Min Besvikelse" |
|
|
Johan snacka med dom på BMW i skövde får du se...Jag lämna in min bil där och fick kanonhjälp...Jag tror en kontroll kostar ca 1100:-...Men dom är aldrig omöjliga att diskutera med...E ju inget kul om det är nått dyrt redan på bilen...Lycka till!!! Marcus Kylén Länk |
|
|
Kopplingen... Som jocce säger, den slirar. BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
YEpp jag har beställt ett kit nu det gick på 2200kr på bmw , som tur är har man en händig bror så inga reperations kostnader bara 1 back öl =) Tackar alla för sina inlägg, bra att det finns så kunnigt folk på bmw power sajten =).. Johan |
|
| ligg på 4:an i 50km/h, full gas och stampa till på kopplingen (alltså upp/ner snabbt) då märker du om kopplingen slirar. greppar den inte direkt så är det troligen kopplingsfel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.