AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
443

320i 2000 som dör...

Pr
3
Pre
320iM 2000
Ägare till en svensksåld 320iM -00 som har gått som en klocka tills nu...Gör bilen varm, tankar eller något annat så man måste stanna motorn, startar igen (inga problem) petar på gasen...bilen tvärdör! Startar igen utan problem..petar på gasen..samma sak igen! Upp till 3 ggr i rad...Händer nu och då utan systematik tycks det...bilen kan vara både varm eller kall. När bilen väl är igång går det jämnt och bra.

Finns det någon som upplevt det samma eller har en kvalifiserad gissning vad det kan vara för problem?

Tacksam för ett tips.

Gasspjället (Gas spjällspotentiometern eller vad den nu kallas) kan bete sig så. Fick ungefär samma symptom på en polares M54TU. De låter dock som en DIS uppkoppling är befogad.
Att byta ut givaren till gasspjället kostade kring en tusenlapp.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Pr
3
Pre
320iM 2000
Tack för svaret!

Borgs Bil meddelade just följande:

Kamaxelgivare på insuget transigt samt en termostat....säger mig inte mkt men 3.300:- gick det på i alla fall.

Kamaxelgivare på insuget, okej.
märkligt min bil fick anmärkning på att en kamaxelgivare var kass på senaste inspektionen, svaret jag fick av bmw var att inverkar det inte på motorns gång så behövs den inte bytas.
Förstår jag dem rätt så är de så att givaren fortfarande fungerar men kabeln som säger ok eller inte ok är trasig.
Termostaten är ett standardfel och ska gå på godwill.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.