AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
827

Z3 vita blinkersglas...

Hej alla,

Är på jakt efter vita blinkersglas till min Z3C, var kan jag hitta detta? BMW säljer inte detta separat utan hela insatsen för en framlykta måste köpas för 2 8XXkr.

//C-A
Hej Carl Adam,

vad jag vet finns inget alternativ till hela insatsen men jag har hört att man helt sonika kan plocka bort den gula infattningen helt och hållet. Hur man gör vet jag däremot inte tyvärr, men kanske någon annan här gör det..
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Carl-Adam: Inte svar på din fråga "Var", men ändå ett försök till självhjälp:Sök info på mz3.nets messageboard. Där har jag läst att det är någon som flertalet gånget värmt upp "packningslimmet" för att på så sätt komma åt insatsen och byta ut den gula linsen. Jag har dock ej denna information sparad konkret så du kan få en länk av mig. Logga in dig på ovan nämnda forum så får du tillgång till sökfunktionen.
Hittade en kille på ebay.de som erbjöd sig att byta ut det gula glaset mot vitt, detta utförde han på dina egna ljusinsatser. Så uppenbarligen finns det saker att skaffa.
Lycka till.

ArctisZ3
Själv har jag mailat till BMW Car magasine. Dem har en sektion som heter Sorting Office med frågor från läsare. Jag har märkt att dem har hittat saker som verkade vara omöjliga att hitta. Jag skickade en förfrågan om dem vet om nån som tillverkar klara lampsatser till Z Coupe (bak). Jag har letat länge utan att lyckas hitta men dem kanske vet var man ska leta. Jag återkommer om det dyker up ett svar i tidningen

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
oj, jag blandade ihop tidningarna. jag menar Performance BMW.

_________
Några intressanta förslag helt klart... trodde i min enfald att det fanns att köpa vita att sätta fram. Vita sidoblinkers finns att köpa men hur dem gör sig utan vita fram vet jag inte... några erfarenheter?

//C-A
Jag fick erbjudande att köpa baklamport med vita blinkers, men avböjde då jag hade fått byta sidoblinker och framljuse oxå, tror inte det blir så snyggt att blanda.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Carl Adam> jag trodde att du menade dem bak. Dem verkar inte finnas alls. Men fram har jag sett flera som är billigare än BMWs egna. Problemet är att man köper hela lampsatsen inklusive blinkers och då blir det dyrt hur man än vrider och vänder...

_________
Z3c 4 ever> ok och tack för inlägget. Får se om jag slår till eller inte. Är även på jakt efter M-gälar om det nu går att få tag i... någon som vet?
du vet att det är storleksskillnad på dem? Det finns en tråd om det men jag hittar inte nu. M är mindre ( tror att det var 1/4 tum alltså ca 7mm på både längden och bredden.) Det kan resultera att det blir en visuell "glapp" ...
Men jag såg ett par till salu på Länk kolla under spares and parts.
Själv tycker jag mycket mer och "shark gill" än om M varianten...

_________
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Carl Adam: Fråga Manuel på MH-GTR Länk han har själv sagt till mig att han kan fixa vita framblinkers från Tyskland i originalskick till lägre pris än i Sverige. Hur mycket lägre kommer jag dock inte ihåg, inte heller hur lång leveranstid det skulle vara.

roadZter
berätta gärna om svaret från Manuel om du tar dig besväret att kontakta honom....

_________
Ka
32
Karneuz
Z3 2.8 -97
Har satt på M-gälar och framlycktor med vita blinkers. Båda finns att köpa som reservdelar. Har inte märkt av någe glapp. om någon är intresserad av hur det ser ut kan jag maila bilder på det...
Karneuz: Länge sedan denna tråden hölls igång men har du möjlighet att skicka över en bild på dina M-gälar. Har inte köpt ännu men tänker göra det snart.

/C-A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.