|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Skaffade just försäkring på min nyinköpta 325 15131:- per år...hua... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Det kostar å ligga på topp :) Ser bara fram i mot den dagen man har råd med en M3-försäkring.. 49000,- just nu :( Om 30 år kanske.. |
|
|
När man dör kanske man har samlat klart :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
jag betalar över 15000/år för min =/ Man blir lite irriterad.. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Fick försäkringsbrevet häromdagen. När jag ringde och fick priset så var bilen inte klassad så 15131:- var ett pris som inte stämmde visade det sig...det nya priset --->12930:- /år!! Trevligt! 2200 billigare om år, inte illa! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
| Min son 24 år tröttnade på att åka BMW och inte få några pengar över efter att försäkringen betalts,han köpte en ny 03a S40 turbo med sportchassie istället, försäkringen blev 4500 kr år en sänkning med 10 lapp,,och man åker inte dåligt i en sån heller | |
| Det är skillnad på en ny bil med vagnskadegaranti och en bil utan. En E46 M3 kostar för mig 12kSEK men kanske 5kSEK om den skulle finns kvar. | |
| Jo visst är det så..men det handlar inte om det om man köper en ny Volvo,då har man mycket låg premie oavsett förarens ålder till bilen är betald om den köps på avbetalning..köper du däremot bilen kontant så höjs premien när vagnskadegarantin gått ut...Grabben ville fortsätta åka BMW men här gick pengarna före | |
|
gto80>>>intressant det där med försäkringspremien för Volvon. När jag letade bil förra året testade jag vad det skulle kosta mig att försäkra en Volvo S60 200Hk samt en med 170 Hk (fabriksnya) och jag måste säga att jag fick en chock över hur dyra de var att halvförsäkra i mitt fall (28 år bor i Uppsala med eget garage). Bägge skulle kosta mig ungefär 6000 mer att halvförsäkra än min nuvarande 143 Hk besten som jag för övrigt betalar 3500:-/år/halvf. En 330ci skulle jag däremot få betala 7500:-/år/halvf. och här pratar vi 3.0 motor och 231 Hk. Märkligt vilken snedfördelning oi mitt fall. Borde ju vara precis tvärtom. /D |
|
| Håller med dig man kan undra ibland..men det är ju möjligt att det bara är s/v 40 som är billiga,men sen ska man ju komma ihåg att dom har ju sina olika försäljningsjippon ibland som slår ut då man finansierar samt försäkrar i Volvia, grabben köpte sin förra året då blev det billigare att köpa en ny 03a han kollade på en ny kvarvarande 02a först,men då kom säljaren och visade att allt blev billigare med en 03 efterson den ingick i ett jippo..så han ångrar sig faktiskt inte billig försäkring samt att han åker skönare än i en 10 år gammal BMW Bilia Sthlm hade ju även drive på S60 förra året , men du måste ställa frågan hos säljaren vad försäkringen blir finansierat och försäkrat hos Volvia..... | |
|
gto80: är som din son, 24 år. Betalar 12000 /år för min försäkring.. "försäkringen blev 4500 kr år en sänkning med 10 lapp".. det är 833 kr extra per månad.. kan inte påstå det är så mycket. En kväll på stan, eller BMW.. Jag välger det sista :) Men, ta det inte illa upp, det är bara hur jag ser det.. när man tänker per månad |
|
| Jo men allt behövs per månad..det är inte gratis att få en bostad heller..samt betala för en racehoj.. han betalar 400 kr i mån..vill han sen nån gång ut och köra ifrån en BMW så får han låna min GTO....*S* Sen är det ju bara att beklaga att inte BMW orginalförsäk. gör samma som Volvia..jag flyttade min TDS från Länsför.nu tjänade 3 lapp på att gå över till Folksam | |
|
I see.. det kostar å leva ja :) Sitter bara å väntar på att min försäkring skall bli billigare.. men, så långt får man ofra vissa saker (resor tex) pga BMW.. |
|
|
gto80; Folksam vill ha 49757:- av mig i årspremie... Det blev T-H som var billigast: 15031:- helår/helf. Näst billigast var BMW originalförs. ´med 24000:- (!) |
|
|
Folksam borde klippa sig ta och skaffa sig ett riktigt jobb. Det är ju patetiskt att ge 50kSEK i premie. Fick samma premie då jag ringa för att försäkra E46 M3:an.... sjukt. Har en annan bil på G nu, 3600 kr/år i helförsäkring och inga milbegränsningar ;) |
|
| Kommer inte helt i håg vem det va.. Tror det var TH eller LS.. Dom gav mig en premie på 95000,- .. Halva värdet på bilen det. En E36 M3 3.2 var det jag kollade upp.. Vad skal man säga :( | |
|
Misstankar kring kartellbildning har sedan länge riktats mot försäkringsbranschen. En teori är att försäkringsbolagen bestämt premier tillsammans så att till exempel Länsförsäkringar är billigast på BMW men kanske dyrast på något annat märke. På detta sätt kan bolagen styra vilka kunder de får och därefter få bra rabatter för repararationer på det bilmärke de är billigast på. (Observera noga att det bara är teorier och någon saklig grund har jag ej för påståendena ovan. Vill ej heller hänga ut Länsförsäkringar på något sätt utan använder dem bara som ett exempel.) "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Varför inte låta förälrarna äga bilen på pappret?=) Betalar 5000 för min helår typ By Honkies the one and only =) |
|
| Det är mer än en som fått problem med att låta föräldrar äga bilen ..försbolagen gör allt dom kan om de ser en möjlighet att slippa betala fullt ut vid skador | |
|
Är det itne att man bara får en högre självrisk på en tusenlapp??? vad kan försäkrings bolagen göra nada.. man får väl låna bilen eller?=) By Honkies the one and only =) |
|
|
Är det itne att man bara får en högre självrisk på en tusenlapp??? vad kan försäkrings bolagen göra nada.. man får väl låna bilen eller?=) By Honkies the one and only =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.