|
|
|
|---|---|
|
Var imorse på BMW Group i Danderyd för att lämna bilen för oljeservice ( ja ja - jag vet....) och var där en kvart - tjugo minuter för tidigt. Samtidigt kommer en snäll farbror modell jag-tjänar-minst-två-mille-i-månad i en sprillans ny 745i med ett fruktansvärt missljud ifrån servon och tyckte att det var oförskämt av BMW att ha det här med öppettider - skulle hålla öppet dygnet runt enligt honom. Jo, jag måste säga att jag förstår att han kände så, han tyckte säkert att han var värd en jä_la massa i och med att han körde en sådan (dessutom trasig) bil... Hur som helst, en 5 minuter senare dyker upp en annan snäll farbror i en annan sprillans ny bil, XC90 5D full- och då menar jag FULL-utrustad. Han var av modellen jag-tjänar-lite-mindre-än-den-förste-herr'n och som tydligen var här för att hämta 745:ans gubbe. Då kommer den första farbror'n till mig och bara lämnar över nyckeln till mig och undrar om jag inte kan göra honom en tjänst och bara lämna den vidare till service killarna den gång de väl behagar sig öppna för verksamheten... och sedan drar han iväg bara!!! Och där står jag, på parkeringen, 06:55, alldeles ensam med nyckeln till miljon-bilen... Inte ett vitne omkring... Huh, om man bara var 10 år äldre.... :-)))) Bara en liten parantes.... Hälsn. Pasha | |
|
Vilken lirare! Du glömde väl inte att tanka efter provturen? ;) /Wille |
|
|
Antagligen så låg ägarbeviset i hadnskfacket också. Folk brukar förvar det tillsammans med serviceboken där.... Som att tigga om det. Jag skulle tagit en provsväng! |
|
|
Vadå tanka efter provturen? Du körde väl raka vägen till Tallin-färjan?? Jens |
|
|
Inte i handsfacket dock på FÖRARSÄTET låg ALLA papren....!!! Ofattbart, dessutom har jag en känsla av att det inte var fråga om någon tjänstebil... Någon provsväng ville jag inte ta med det eländiga missljudet men som sagt - var man 10 år YNGRE (som jag egentligen ämnade skriva i inlägget innan).... :) Å ja, själv blev jag blåst på en bromsvätskebyte som jag DEFINITIVT INTE ville... |
|
|
Äh, vem vill ha problemet med styrservo på en sådan dyrservad bil.. ;-) |
|
| Ja, dom bilarna är inte dumma... skaplig komfort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.