|
|
|
|---|---|
|
Det här är verkligen offtopic, men jag hoppas ni ursäktar mig. Jag måste få tag i personen som köpte min bruna 728 -79 med reg. nummer LCG140 i början på april. Om du ser det här hör av dig ring eller skicka ett mail. Jag måste få tag i dig. Ta inte bort det här meddalndet snälla!!! Låt det få stå kvar så personen kanske ser det här meddandet. Detta forum är mitt ända hopp!!!! /Martin | |
|
Är väl bara att kolla personnummret på den som du sålde bilden till. Bilregistret måste hade. Annars kan du kolla via bilregistret vem som äger bilen.... /Simon |
|
|
Problemet är ju just det. Gjorde misstaget att skicka med honom pappren på bilen och han har inte lämnat in dom så bilen är fortfarande skriven på mig. Numret till honom har jag tagit bort ur telefonen. Jag hoppas bara att han glömt att skicka in dom och inte gjort det avsiktligt. Han verkade vara en reko kille. |
|
|
Kan man söka på registrerade användare här på forumet?? |
|
|
Ajdå....elände...då är du ansvarig för allt som bilen är med om...parkeringsböter och dyl....lite drastiskt kanske, men polisanmäl bilen. Vet inte om det kan hjälpa att berätta för polisen som det är och att de meddelar dig nästa gång som de är i kontakt med bilen...efter ett tag borde den få körförbud om han inte besiktigar den.... /Simon |
|
|
Jag tror inte att han kör runt i bilen. Han skulle ha den som reservdelsbil bara. (Det var det enda den dög till) Det är just därför jag tror han kanske kan ha glömt och skicka in pappret. Annars hade det ju blivit lite svårt för honom om han skulle gå den lagliga vägen. Det känns ju lite jobbigt att stå som ägare till en bil som en okänd person har. Den är fortfarande avställd och så... Ville först prova om jag kunde få tag i honom här innan jag blandar in polisen. |
|
|
Jag har också råkat ut för detta. Han pröjsade och stack iväg med ägarbeviset. Jag polisänmälde ganska omgående när jag upptäckte att jag fortfarande var ägare till bilen. Jag ställde av bilen så fort jag hade polisanmält, och när parkeringsböterna ramlade in så slapp jag faktiskt att betala dem med hjälp av polisanmälningen. Min rekomendation får bli att polisanmäla, för en anmälan leder ingenstans utan är en ren skrivbordsprodukt som läggs ner direkt vid anmälan, dock så kan du få ett nummer av polisen som du kan hänvisa till när/om du kommer att få problem. Jag kommer aldrig mer att sälja bil utan att följa med till brevlådan med ägarbyteslappen. |
|
|
Som du säger så är det nog bäst att polisanmäla bilen. Då går iaf jag fri om det skulle hända nåt. Frågan är om man ska säga som det är eller ljuga. Inget kvitto är skrivet så han kan inte bevisa nåt. Jag antar att det är bäst och vara ärlig eller??? Om jag inte hört nåt av killen på torsdag så blir det till och knalla ner till stationen.... Tack för råd och stöd. |
|
|
Det är ingen här inne som vet vem personen kan vara??? Han sa att han kom från Karlstad (det så på dialekten med) och han hade en 735 innan tror jag. Såg ut att vara i trettioårs åldern. Han skulle ju som sagt ha bilen som reservdelsbil så jag tror att han kan hänga här inne ibland. Verkade vara en meckar kille. Skulle ha svänghjul och transmissionen till som bil. Jag la ju ut annonsen här på den här sidan så därför så tror jag han kan vara här inne ibland och prata lite om problem. |
|
| Vilka folk det finns, jag ska då kunna slippa det problemet då jag har en Postlåda 15m från huset så det är bara att lägga det i lådan direkt när man har gjort upp ev affär. | |
|
Hade det varit jag så hade jag ringt bilregistret och bet dem skicka ett nytt regbevis för det kommer till ägarens adress. Sen hade jag med hjälp av behörighetskoden anmält bilen skrotad. Då kan inget hända dig heller för då är den avreggad för gott. Så finns det ingen risk för att skiten rullar och du får ta smällen. Om du har fått dina pengar och det inte fins nått kvitto på köpet. Och har det gått längre än 7dagar sen ägarbytet utan att Vägverket anses det ogiltigt om jag inte har fel. Han skulle ju ändå ha den till reservdelar. 12-Pack |
|
|
Hade en fundering på och skrota den med, så jag ringde den lokala skothandlaren och han sa att han ville ha större delen av bilen för att kunna skrota den. Ville gärna ha med nån chassiplåt åtminstone. För annars kan man väl inte skrota bilen eller?? Då skulle man ju kunna skrota vilken bil som helst som man ägde och sen busköra med den. Så länge man inte åker dit på bar gärning så kan ju inte polisen göra nåt då. Vet inte om han göra ett undantag om han vet hur läget är. Han är inte väldens seriösaste skothandlare så vi får se.... |
|
|
Normalt set vill en skrothandlare ha bilen men det finns dem som tar ett helrör Whiskey under bordet sen är det klart. 12-Pack |
|
|
Hej! Finns flera skrotare här i Skåne som skrotar bilar om man bara har med registreringsbeviset, finns även de som skrotar fast än att man själv inte står som ägare, räcker då med telefonnummer och personnummer till ägaren. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Nu har det iaf löst sig. Har varit borta en vecka nu och när jag kom hem låg "ägarbytes lappen" i brevlådan. Nu kan man vara lugn igen då.... puh! Tack för allt!! /Martin |
|
Paap Reeder |
Hej Loregarden! Stort beröm till Dig för att Du även "avrapporterar när tråden löst sig'". Endel trådar kan ha tendens till att bli fladdrande utan avslut. MVH /// Paap R |
|
För att slippa eventuellt krångel enligt ovan har jag alltid skrivit ett köpekontrakt vid bilaffär där namn, telefonnummer och adress etc skall fyllas i. Detta kontrakt finns på konsumentverkets hemsida i PDF-format: Länk roadZter |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Är det kanske denna du menar? Länk /Mattias |
|
Carfanatic: Haha, japp that's right. Modellguiden för E39... suck... Jag måste fått en hjärnblödning. Tack för hjälpen! roadZter |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
No probz! /Mattias |
|
Råkade ut för samma sak.. Jag kunde ej polisanmäla bilen eftersom den ej var stulen (han betalade ju för bilen) så sa ialal fall polisen i ängelholm... Så nu postar jag alltid ägarbytet själv! Köparen får endast ett kvitto på att han köpt bilen.. /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.