AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
660

328 Trim

jim.saliba
Jag vet att detta är en väldigt omdiskuterad fråga, men jag får aldrig svar på min fråga.
Vid endast chip (från Qvarnis), blir det någon effekt ökning, kommer jag att känna skillnad på accelarationen osv.
Har nämligen hört (av en känd trimfirma) att det bara är en myt om effektökning vid endast chip och folk bara inbillar sig skillnaden. Han har nämligen chipat ett antal bla 328 oxh sedan bänkat dem och fått samma resultat som orginalet.
Snälla svara på frågan då jag funderar på att chippa 328 hos Qvarnis men hamnat på andra tankar pga detta...
dansguru
sök inlägg om 325ans insug. om du får tag på en sån så ska skillnaden märkas. men då måste du mappa om. luftfilter skulle jag inte byta. det tror jag ger bara en ljud-mässig-effekt. men luftfilter plus ordentligt avgassystem borde ge lite, tillsammans. när jag köpte min bil hade den andra kammar som var monterade i tyskland. jag vet ine vad det är för kammar men rejsar jag mot andra 328or så får dom ordentligt med pisk. jag har chip men inget avgas.

dansguru
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.