|
|
|
|---|---|
|
tänkte höra om nån vet om man kan få problem om man kör med en bil på släp över gränsen, tull och sånt där?? MVH Kilander | |
|
Det kan du, risken finns att du måste transitera godset på nåt vis. Tullverket kan ge dig svar, kolla gula sidorna och slå dom en signal. Lite besvär för att vara säker på att slippa stora besvär. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| jag funderar på vad som skulle hända om en tull vakt försöker stoppa en e30 med över 800 kusar... (föreställer mig att killen hoppar in i sin golf 4 1,6) hahaha.... | |
|
johankihl> Inga större problem, dom ringer polisen som ställer sig längre fram på vägen. Givetvis antecknas reg-nummer osv. Inte heller alls ovanligt att tullen patrullerar långt innanför gränserna, och även dom har behörighet att stoppa dig. Dom är bara ett radioanrop bort. Att inte stanna för tulltjänsteman borde räknas som smitning, vilket brukar medföra att kortet ryker. Svenska tullen verkar åka samma bilar som polisen, vad jag har sett. I Hån brukar det stå nån V40 T4 eller 2.0T, nån 9-5 och nån V70N. Rätt onödigt, när det bara är att ringa och kolla med dom. Dom är smidiga att jobba med, när man har rätt papper. Har väl vart i kontakt med dom runt 700 gånger i jobbet, mellan Sverige och Norge. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.