|
|
|
|---|---|
|
Har lämnat in pärlan nu på däckbyte, 4 nya sulor runt om + 4 hjuls inställning, ska inte ens nämna priset.... 225/45/17, ville jag ha runt om, det är precis vad min ekonomi klarar av. hämtar ut bilen idag, har varit inne sedan tisdags förra veckan, lite tajt med tid att ställa hjulinställningen för dem så den fick stå där ett tag, då jag var nere i malmö för jobbets räkning. så idag, när man står och polerar kärran, tittar på höger bakdäck, när jag skrubbar lite, jätteglad vart jag, 235/45/17, woho skriker jag till min polare som står på andra sidan. dock så var inte lyckan så långvarig när han påpekar att det är 225/45/17 på vänstersidan... fasiken va lack jag blir, tråkigt nog så ska man på semester den närmaste veckan, behöver även bilen till midsommar... nu till frågorna... Måste jag göra en ny bakhjulsinställning om dom byter ut dimensionen till 225 på. eller funkar det ändå. Kan jag kräva en bakhjulsinställning av dem nu när dem har klantat sig? om jag skiter i att byta ut däcket, och gör det efter semestern, hur lirar bakaxeln med det? får den stryk av att ha olika dimensioner ? tacksam för svar. | |
|
tycker du ska åka tillbaka med den så fort som möjligt å inte köra runt på däcken,är svårare att få dom att gå me på att byta om du använt däcken ett tag... Sen ska du nog inte behöva göra en ny hjulinställning bara för att de sitter 1 cm bredare däck på just nu... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
ant |
Att bara byta däcket innebär inte att du behöver göra en ny hjulinställning. Be dom kränga på ett däck med rätt dimension bara. Det enda som behövs är en balansering av hjulet. Jag hade inte tvekat en sekund. Har du bett om 225/45-17 däck så är det du ska ha. Om du hade fått 235/45-17 på båda sidor bak hade det väl varit ok, men olika dimension skulle jag inte ha godtagit. ========== Min bil:Länk |
|
Deras tavla deras problem. Åk tillbaka snarast och tala om problemet och säg att du måste ha bilen så dom MÅSTE byta däck snarast eller så får dom stå för lånebil under tiden för det KAN ta skada på din bil att åka runt med olika storlekar. Inte på bredden men iom att det är samma profil så får du större rullomkrets på det däcket som är fel. __________ Mvh. Micke Länk Länk |
|
|
Jag åkte upp med kärran idag kl 9. bilen var klar kl 12. han tyckte att det var pinsamt och bad om ursäkt. så nu är allt frid och fröjd... |
|
|
Dessutom är det väl inte direkt lagligt att ha olika dimensioner på samma hjulaxel ... hursomhelst det har ju löst sig. Bra att det finns firmor som tar på sig ansvaret också, här var det väl rätt tydligt att de f*ckat upp det en del ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.