AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
394

"Tändföljd" insprutare M 70

Paap Reeder
Hej Vinkeltolvor!

Sannolikt kommer jag att behöva byta mailadress till "Feppelpelle punkt se" ty det visar sig att jag kört ca 200 mil med felkopplade insprutare.

Istället för att börja med numrering vid 1:an började jag vid 7:an och så "runt i ett U" till 1:an.

Ändå har jag kört test över 220 knyck. Bensinförbr låg vid konstantfart 130 på 1,25-1,30.

Men avgasvärdena vid besiktning blev inte bra. Åkte idag in igen till ABS men hade glömt att "nolla" boxarna så det blev inte bra nu heller men det kommer att ordna sig.

Det märkliga är att "den gick som bara faen" när man passerat 170. Nu är den märkbart modestare i dessa farter men kvickare 0-100.
Man kanske skulle ha en spak typ 4wheel-drive så att man vid 170 ....så korskopplade man insprutarna. Aktiv Livechipning s a s.

Ja... så kan meklivet vara...men kul är det.

MVH /// Paap R
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Synnerligen intressant,gick den inte fett,(fast de är klart är ju inte lätt att höra i 200blås).Tomgången var den ok? vilka värden blev det på bes.

mvh/trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Paap Reeder
Hej!
Jo den gick fett på tomgång.
Vä pipa var brun samt hö var svart efter en 10- mila tur.

För att överhuvudtaget få den att gå hade jag kopplat ihop båda lambdorna så att båda matade båda boxarna.

"Delade" man på sonderna inträffade det att vid dragläge + 20% så gick bränslemätaren i botten men inget övrigt hände.
Tog man sedan dragläge + 100% ... fick man en hästspark i baken.
Kommentarer i övrigt från bilköerna var väl ..... kör han gasturbin???

Det märkliga var att jag flera gånger noterade att ju fortare man körde ju mindre soppa drog den.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.