|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
en gång Volvoägare= aldrig mer volvoägare menade du väl teres? hehe.. |
|
|
uffe1. Klockrent! Saab är väl bra om man bara är intresserad av att åka fort rakt fram, fast bara deras växellådor borde vara skäl nog att undvika dem. För mig är bilkörning mer än så och det är därför jag är såld på BMW. Enda märke jag skulle kunna byta mot vore kanske en Alfa? ----- Min 525i: Länk |
|
|
Min första bil var en 325i -92. Visst var det en kul första bil, men man lessnade efter ett tag. Inte mycket drag iden. Sålde den och köpte en Nissan 200 istället. Mer drag från början än i 325:an. + att den nu är lite trimmad också. så den går grymt mycket bättre än min förra bil. Roligare att köra också. Har en 325ik -89 som vinterbil också. Men den skall säljas så fort vintern är över. Dkulle aldrig i livet hellre välja att ha kvar 325:an fram 200:an!! Men jag skulle gärna vilja prova en m3:a, det hade varit skoj Mvh Johan |
|
|
hahah... går bättre en 325 original i alla fall... 300:an är för dyr. vill hellre ha en billigare bil och trimma.... |
|
|
Har en kompis som kör 325 -92. Han börjar bli måttligt less på den nu.. han söker en Saab 9000 CSE. =) Kan förstå att han är less, den har tyvärr racklat för han ganska mycket.. styrboxen gick sönder å de kostade väldigt mycket innan dom hittade felet. Han lämnade säkert in den på flera verkstäder och bytte massor med grejjer innan dom hittade felet. Fortfarande går den inte som den ska. Den går ojämnt på tomgången å har för höga avgasvärden =/ Hans första BMW också. Sånt är lite trist. |
|
|
Knackar den också? kan u vara en sån sak som utnötta kammar... var sånt problem på min... nockarna var utslitna och då blev resultatet mycket knack och tok höga hc värden... Gamla bmw verkar ju äta kammar... Mvh Johan |
|
|
strix. Inget konstigt trimchip i din polares bil? Jag hade ett BSR trimchip i min 525i tidigare vilket gav svajande tomgång och skenande lambdavärde. Vad är det för klagan på responsen i en 325i E30? Den svarar ju lika snabbt på gasen som vilken GTi som helst. Sedan att max vrid ligger högt upp i registret är en annan sak. Själv tycker jag att turbo är lika kul som alla nya fusksekventiella automatlådor. Från det att man tryckt på gasen/ryckt i spaken tar det ju evigheter innan skrällena reagerar. ----- Min 525i: Länk |
|
-BeeMWe- |
Vem tröttnar inte på E30, måååånga gånger har man haft tanke på att byta märke, höll på att bli en Lotus Esprit efter caben(E30)men som tur var blev det inget, den hade väll rensat plånboken på innertyget tillochmed. |
|
Jag har aldrig haft nåt problem med saabar, hade en 900T8 som gått 20k med originalsnurra, funkade utmärkt. Farsan hade en 9000-88 som hade gått 36k när han smälde den (utan att byta kamkedja en enda gång). Nästa saab farsan hade var en 9000Cse-92 som gått 34k när han sålde den, även den med samma kamkedja som satt i från fabrik... Hans 9-5:a som han har nu skar däremot : ) Men det gick ju på garantin... Däremot kan jag hålla med om att gamla 900 har väghållning som en skalad potatis, men 9000 är ju mycket bättre, tror den har 53/47 i viktfördelning (kan ha fel). /Niklas |
|
|
Jag har både en trimmad Saab 900 Turbo och en Bmw 323 E30. Saaben går ju betydligt mycket hårdare men det är ju fortfarande inte speciellt roligt, man kan ju bara åka rakt fram. Jävligt mycket roligare att ställa upp i kurvorna. Dessutom finns det nog ingen bil som har så mycket som kan rappla som en saab 900. Att köra...ja det är kul |
|
|
Ahnmarker: Nej den knackar inte . Chip tror jag då inte heller att det är i den, han har då aldrig sagt nåt om att den skulle vara chippad. Vad skulle det annars kunna vara som orsakar stadig tomgång ? Tjuluft nånstans ? , LMM ? , Lambdan , soppafiltret som är dåligt , tomgångsmotor ? NÅgra tips ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Det är väl inte så konstigt om du tröttnat på BMW när du har en 320 från 84, bilen är ju 20 år gammal... Köp en E46 så garanterar jag att du inte tröttnar på den. |
|
|
Vem kan tröttna på en E30 325 med diffbroms i detta snö-väder? Möjligtvis Agda 94 på väg till måndagsbingon... |
|
| Jag tycker den är roligare på sommaren | |
|
som tidigare inlägg skrev.. byt upp dig till en nyare BMW om tänk efter.. självklart sjunker en BMW i dina ögon om den e från -84 om du nu inte e inbiten BMW fanatiker.. |
|
| Måste ju hålla med om att det är som natt och dag mellan E30 och E36... Men man tröttnar ändå om det krävs för mycket pengar för att trimma den... lättare med turbo... dock kan det också bli dyrt hehe... | |
|
Köp dig du en 900T, mycket prestanda för lite pengar. |
|
|
Pedalerna sitter ju inte snett i en nyar Saab, det var ju i Saab 96 (även kallad V4:an) som de gjorde det.... Men snälla polisen,det såg bara ut som att jag sladdade.! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.