AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.647

tröttnat på BMW.

Sida 1 av 3
Jag säger med en tår i ögat att jag har tröttnat på BMW och kommit på andra vägar när det gäller bil val.

Sitter just nu va det finns för fördelar med att äga en BMW?

//jocke
vad skall du köpa?

Länk
Varför har du trättnat på bmw?

Länk E30 körmaskinen nr.1
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Tröttnat på BMW ?? Kan man det? Inte jag iaf.Fördelarna är för många att räkna upp..Men det är klart om jag bara hade harvat runt i en 320i så hade jag nog oxå tröttnat,men jag hade bytt till en roligare BMW isåfall....

hjorten
skunkjavel:
Jag ska ta över brorsans Saab 900t16, har ny IC och turbo agg på G.
Sitter öppen dump och 3" system på den.
Lite skönare drag i den om man säger så=)
Hade jag haft råd hade jag gärna turbokonvertera en BMW för väghållningen är ju någorlunda bättre än i Saaben=)

LazerEye: Ända sen första gången ja körde Saaben så tyckte jag det var en rolig maskin, sen när man satt sig i BMW:n så sjönk den i mina ögon.

Hjorten:
Seriöst så finner inte jag nån riktig stark fördel med en BMW.

Och Ja, jag ska byta till en roligare BMW, ska köpa 2st 02:or för 1000:- med en fungerande motor och en defekt.
Ska ha och sladda runt med på Isen=)

//jocke
Strukt
Jag kör BMW... på grund av slumpen egentligen. Det var under tiden jag tog körkortet då jag funderade på vilken bil jag skulle ha. Skulle jag välja en god gammal hederlig Volvo 740?, En traktor, dom håller länge tänkte jag för mig själv.

Eller skulle jag ha något annat? Jovisst det kom ett erbjudande, min kollega ville sälja sin BMW318is -90 som hade gått 14500 då, det satt ljudutrustning i den BMW'n som var värd 15 000 kronor också. Han ville ha 29k först och främst, jag prutade det ned till 25k inkluderat ljudutrustningen. Detta har vart det bästa köp jag någonsin gjort.

Sedan är BMW så JÄKLA snygga! :)
SAAB !!!

Fy f.n !!

Pedalerna sitter snett i förhållande till stol och ratt, och ett jätte minus för framhjulsdrift.

Dessutom har dom enligt min smak den fulaste mittkonsollen i modern historia. Usch !

Nisse
Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag kan till viss del förstå att du tröttnat om du ligger och kör en E30 av de första årmodellerna.

Köp en nyare, så får du säkerligen tillbaka ditt intresse.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Kan du inte bara köpa en 325 (eller uppåt) av nyare modell..?
En M3 är inte fel.. Då kan man omöligt tröttna ;)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
"You don't know what you got 'til it's gone"

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Det blir nog bra vad du en gör =) Men jag lär ju bara tillägga vad en kompis till mig sa, som åker och säger en saab 9000T. Hur kan du köpa bmw fattar du hur dyrt det är med alla delar.Ää tycker jag ditaljer. Dagen efter satte jag mig och jämförde priser på min och hans bil i samma årsmodell och ungefär lika många hästar är det. Det vissade sig att allt var dyrare till saaben en vad det var till min 325:a. Tex hjullager bak ligger på en 600 till min saaben 2000st det är ju lite skillnad om man lär byta båda =)

Mvh Teres
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Somliga fastnar och andra inte!
En del ser ju (tyvärr) bara bmw som en i mängden av alla bilar ;-)

///FrIIk///
Skegrie:
Ja du har rätt i att pedaler sitter snuskit.
Men framhjulsdrift är ju inte direkt ett minus.
Kan man köra framhjulsdrift går det snuskit fort.
Bara öva på att leftbrejka=)

Eivind:
jag har åkt i en 325:a 88:a, men den var det sjukt mycket ketchup i.
MMM en M3 skulle man nog sent glömma=)

//jocke
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
BMW_jocke:
Tänkte på E36 eller E46.. Kanske det bara e så att du har tröttnad på E30 :)
32
71
320 Power
325d Touring -08
hej...
man kan ju säga en sak..att köra bmw är en klass för sig.. men frågan är om de är värt de..??...
om man gämför tex en saab och en bmw så får man ju en nyare saab som kanske också går bättre...men de är ju ett val man måste göra...saab är fina bilar. har en pappa som alltid har kört och alltid kommer att köra, tror ja i alla fall..

Tvåan Är Första Förloraren
Min första bil var en e30 316i -90. Bästa polaren hade en Saab 900T -86.

Visst var hans bil jävligt snabb jämfört med min men herregud den kändes 10 år äldre än min bil. Inredningen var ju vidrig. Även det yttre är ju så jävla mycket finare på en e30 88-.

Som nån tidigare har nämnt så är det skillnad på tidiga modeller av e30 och dom senare, tänk på det!

Förstår vad du menar med ketchup effekt men e30 325 är en himla rolig bil att köra, trots ketchup effekten =)

Rekomenderar starkt en e30 325i!

Men men... smaken är ju delad ;)
Hoppas du inte överger märket fullständigt bara.

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
BMW_jocke:
Säg den framhjulsdrivna bil som det är bättre balans i vid kurvtagning än en 320 E30.

320 Power:
Går bättre? Hittar du en Saab som går fortare än exempelvis en E30 325 eller 318is 16v original runt en bana, så gratulerar jag dig.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Den som är trött på BMW är trött på livet.

Allvarligt talat; kör Saab ett tag och när du har tröttnat på Åsa-Nissedesign, inredning som lossnar och svåra ryckningar i framhjulen kommer du tillbaka till BMW.

Eller så slår du sönder spargrisen och köper en BMW med lite mer mos i motorn, 320 är ju en riktig glidarbil ffa. i E30-generationen.

My Bimmer is my mistress
Ja, skulle jag åka E30 så skulle jag också ara trött på BMW... E36 är ju en grym skillnad... det börjar det bli bil igen. Men det är klart.... ska du få en bil som är lätt att få många hästar ur... så är ju Saab inte helt fel. Men jag hade nog gott på Audi i så fall, om man ska köra överladdat alltså.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
S 328 R:

Själv sålde jag E36 325:an och köpte 318is E30. Ser det som ett uppbyte för mina behov.
Självklart är E36:an en bekvämare och nyare bil, men det är också en tyngre, mer svårmekad, dyrare och mindre sprittande bil.

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min kusin köpte sig en 325:a e36 den höll bara en månad sen sprak toppen på den. så den sålde han illa kvitt efter han fixat den. så vart den en volvo igen. Vad säger man engång volvo ägare alltid volvo ägare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.