AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
542

Larm Problem

Mathias H
Jag har larm problem på båda mina bilar. Larmet startar utan att något eller någon är i närheten. Detta kan hända precis närsomhelst. Vad är fel?

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Vilka märken är det på larmen??
Mathias H
Det är BMW orginal på båda

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Har det varit så ända sen du köpte bilarna eller har det börjat på senaste tiden.
Mathias H
523:an har varit så i ett halvår
325:an började idag

Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Har du lutningssensor?

Det är alltid grönare på andra sidan
jeppe_L
ett dåligt batteri brukar kunna spöka till det ordentligt...

Mathias H
Nej ingen lutningssensor och batteriet på 325:an är ca ett halvår.

La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Åk på BMW och låt dem koppla upp datorn på bilen. Då får du veta vilken givare som är dålig, då jag antar att det är det som är felet. Fungerar c-låset som vanligt? Det är tydligen ganska vanligt att sladdarna/givaren i bakluckan går sönder. Det var det som var felet på min när den larmade lite i "förebyggande syfte". =)

Mvh Lassemann
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Jag hade samma problem med min.

Bilen var inne på bmw-verkstad men dom kunde inte hitta något fel. Av en slump frågade jag en annan verkstad som bad att få titta på bilen. Det tog inte ens 2 minuter innan han hade konstaterat att det var tändningslåset som var boven. Vet inte om det var glapp i något stift eller om det kommit fukt i den. Det som gjorde att larmet utlöstes var att blien var larmad men krypström i tändningslåset gjorde att larmet uppfattade det hela som att något försökte tjuvkoppla bilen.

Hoppas det är till någon hjälp.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.