|
|
|
|---|---|
Mathias H |
Jag har larm problem på båda mina bilar. Larmet startar utan att något eller någon är i närheten. Detta kan hända precis närsomhelst. Vad är fel? |
| Vilka märken är det på larmen?? | |
Mathias H |
Det är BMW orginal på båda |
| Har det varit så ända sen du köpte bilarna eller har det börjat på senaste tiden. | |
Mathias H |
523:an har varit så i ett halvår 325:an började idag |
|
Har du lutningssensor? Det är alltid grönare på andra sidan |
|
jeppe_L |
ett dåligt batteri brukar kunna spöka till det ordentligt... |
Mathias H |
Nej ingen lutningssensor och batteriet på 325:an är ca ett halvår. |
|
Åk på BMW och låt dem koppla upp datorn på bilen. Då får du veta vilken givare som är dålig, då jag antar att det är det som är felet. Fungerar c-låset som vanligt? Det är tydligen ganska vanligt att sladdarna/givaren i bakluckan går sönder. Det var det som var felet på min när den larmade lite i "förebyggande syfte". =) Mvh Lassemann |
|
|
Jag hade samma problem med min. Bilen var inne på bmw-verkstad men dom kunde inte hitta något fel. Av en slump frågade jag en annan verkstad som bad att få titta på bilen. Det tog inte ens 2 minuter innan han hade konstaterat att det var tändningslåset som var boven. Vet inte om det var glapp i något stift eller om det kommit fukt i den. Det som gjorde att larmet utlöstes var att blien var larmad men krypström i tändningslåset gjorde att larmet uppfattade det hela som att något försökte tjuvkoppla bilen. Hoppas det är till någon hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.