AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.688

Begå ekonomiskt självmord - M3 eller Z4?

Sida 3 av 5
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag hade valt M3:an om jag planerat att behålla den en lite längre tid. Z4:s anti-flexibilitet kanske man tröttnar på efter nåt år....?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Stavros , det kan jag hålla med dig om , jag tror också att man tröttnar på en bil som Z4 efter ett tag , den är väll mer tänkt som hobby bil för de rika :)

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Z4 utan tvekan! shark on land rules.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z4 3.0 och "ESS"a den. De har ju ett kompressorkit till 330 ->03 som ger 335 HP / 415 NM.
Länk

/Wille
köp inte en tung m3 cab du förlorar sportbils känslan.
vänta på m6 eller att z4 får m motor.

Snart 410 hk 622nm
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
getraq , men då prata vi om helt andra pengar igen en 6serie kostar väl runtomkring 700 o en Z4 med M-motor i kan väl inte kosta under 500

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
APP APP APP MrMarsupilami

Inte Boxter och inte ens Boxter S är snabbare än z4 3.0 på bana
capice! ;) Länk

He makes the sign of a Z
Jag skrev faktiskt bara Boxster S, inte Boxster :) Men jag håller med om att det verkar vara jämt mellan dessa kombatanter på bana. Märkligt att de får samma tid på ringen trots att Boxstern har betydligt högre hastighet än Z4:an i flera kurvor. Har letat lite efter fler jämförelser utan resultat. Skulle vara intressant att se fler tider från ringen, Sport Auto brukar ju t ex få bra tider i sina tester. Det är deras tider jag förlitar mig mest på vid såna här jämförelser.

Förresten, du vet väl att dessa tider var för gamla Boxster S:en va? Den nya borde kunna krypa ner några tiondelar och slå Z4:an på fingrarna :)

Jens
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Naturligtvis är köp av nyare M3 Z4 ekonomiskt självmord. Särskilt om köpet är finansierat med lånade kulor! Glöm detta!
TT
105
2002 touring.1973
PS
Det skulle vara mindre trevligt att hantera Er personliga konkursansökan.
DS
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
TT:r: Det är ganska bra kapitalförstöring att casha också med tanke på dagens ränteläge. Personligkonkurs låter lite väl drastiskt eller? Värdeminskningen är ingen fast utgift utan inträffar först när man sålt bilen.
Akta er för att hamna i ekonomiska "trångmål" för en bils skull..
Vänta ett år istället, spara pengar etc..

Akta er för att hamna i ekonomiska "trångmål" för en bils skull..
Vänta ett år istället, spara pengar etc..

Acey

Tänkte undra en sak av ren nyfikenhet. Ni skulle köpa
en Honda s2000 som busbil och en Bmw 330 som bruksbil....
Jobbar du som hjärnkirurg.....? Eller har du sparat som en blå i flera år....? Med två relativt dyra bilar som dessa så är det väl nåt av ovanstående alt som stämmer såvida ni inte har lånat ihjäl er........ Bara undrar......

Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wadstedt79: Nej inte hjärnkirurg, jag vet inte hur mycket dom tjänar? Hur var och en finansierar sina bilar låter jag vara osagt, att snoka i folksprivatliv hör inte hemma på ett forum som handlar om BMW bilar. Var och en får planera sin ekonomi efter bästa tycker. Personligen skulle jag aldrig lägga mina sista slantar på en bil, eller behöva leva snålt för att kunna köpa de bilar jag vill ha.

Tänk så här. Låt oss säga att du har ett kapital på 100.000. Du har en årlig avkastning på dessa 100.000 på 10-12%. Du kan låna 100.000 till ditt bilköp till en ränta på 5%. Tar du ut dina 100.000 eller lånar du 100.000?
TT
105
2002 touring.1973
Killar i tjugoårsåldern har mer sällan tillgång till ett eget kapital av större omfattning.
Att låna en större summa pengar för att förverkliga sin eller andras drömmar blir lätt, just det, en mardröm!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
TT:r: Jag uppmanar ingen till att göra något deras ekonomi inte klarar av. Men att påstå att ta ett lån är samma sak som att sätta sig själv i personligkonkurs är en klar överdrift. Personer som hamnar i skuldfällan har oftast andra problem än ett stort bil intresse...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det är en sak att låna pengar till en bil eller dylikt och en helt annan att låna det till exempelvis gambling eller aktiehandel.
Ett lån kan vara ett bra sätt att få möjligheten till att köpa sig en drömbil. Om man tjänar hyfsat och har låga omkostnader för övrigt så ser jag ingen större risk med detta än att låna till ett hus som kan visa sig vara mögelskadat.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lån var det som höll uppe konsumtionen och ekonomin genom 60-70 talet kom ihåg det :)
TT: Jag tycker de är dumt o generalisera. Varför skulle just Killar i 20 års åldern inte ha kapital tillgångar? Börsen har trots allt varit väldigt gynsam för personer som inte var för giriga och inte sålde i tid. Man var ju nästan tvungen o vara dum för att inte hitta något som gick upp 70-100% för några år sedan.
Jag tycker de finns konkreta exempel här på forumet som talar emot din teori. Eller du tror alla i 20 års åldern med en bil över 100 kkr har lån upp över öronen?

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.