|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
acey: Eller som vissa andra kör m3 tills m6 kommer.....frågan är dock om man behöver m6an klarar man sig inte på 645?? |
|
|
Vissa har det bättre än andra helt enkelt ;)) Frågan är snarare om du som kört M3 klarar dig. Kommer man från en Z4 3.0 så är det nog inte större problem att klara sig med 645an ;o)) Skämt och sido, det bör man nog göra misstänker jag. Dessutom kommer prislappen att vara på tok för hög för min ekonomi att köpa en ny M6a som säkerligen kommer hamna närmare 1 miljon än en halv. Hoppas bara dom lyckas med designen. Du ska inte sälja din för övrigt? ;) |
|
|
acey: Ja tyvärr gör den det därav av så känns inte 645 lika långt borta men man vet aldrig. Fick info för ca:1h att om man skriver i dag så lev om 1.5-2år......... |
|
|
Det är ju en stund tills dess. Men tiden flyger. Vi får se spionbilderna varierar ju ganska kraftig likaså photoshopskisserna så det vore kul att se hur den kommer se ut snarast. |
|
|
996:an borde vara mest ekonomiskt vettig egentligen va? Kollat runt lite och det verkar som om de står sig extremt bra i värde!! Vet inte hur det är med försäkring på Porrscharna? __ Länk |
|
|
Porr-sche står sig löjligt bra i värde, så sant så sant. Dock tror jag att de är något dyrare än BMW i försäkringskostnader generellt sett, eller är jag ute och cyklar? Acey, Din linje med Z4 3,0 fram tills M6:an kommer tycker jag låter som den mest stabila. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
acey: Z4 3.0, provkör du den så är du såld! Fråga är bara om du vill köra vinter med en sån fin bil, det skulle itne jag vilja. Då för´svinenr lite av det roliga. Satsa på en M6 snarare. & serien börjar proddas i december i år och ser riktigt bra ut, på www.bmw5m.com finns lite disk och bilder jag gillar utseendet skarpt på nya E63! Mvh Asken |
|
|
Jag vet nog vad du tycker om M6an ask ;) Tyvärr så går porsche bort pga av för högt inköpspris, även om man kanske kan spara in dom pengarna senare pga den lägre värdeminskningen. Men eftersom Boxster går bort och en 996a med bra knuff ligger snarare närmre 600k än 500k så kan man i stort sätt lika gärna köpa en ny M3a för pengarna. Som det känns nu z4 3.0 sportchassie, 18", navi och eventuellt SMG om jag får chansen att provköra en sådan. Regeringensbil kommer att få agera vinterbil. Eller åtminstånde dom dagarna när det inte är Z4 väder. Hardtop? Nu gäller det bara att vänta in höst/vinter för att kunna sätta lite bättre press på säljarna :o) |
|
|
Acey, provkör en Boxster S efter att du kört Z4:an. Det skulle om inte annat vara kul att höra din åsikt. /CF |
|
|
CHF: Jag tror det blir svårt att ordna en provkörning i samband med Z4an. Jag har provkört Boxster (ej S). Och inget fel på bilen mer än att jag inte är förtjust i designen. Jag har inte heller provkört Z4an med Mchassie så detta måste också göras men många på forumet är lyriska... Jag ska försöka få till någonslags jämnförelse mellan Z4 3.0i och Boxster S. Men Z4an spöade väl Boxster i både undanmanöver och bana (ringen och hockenheim) i senaste nummret av AMS? |
|
|
M3:an helt klart! Mer användbar och roligare att köra än Z4:an. Hade jag pengar till en M3 hade jag inte ens tänkt på Z4 överhuvudtaget. Håller med om att Z4 är snygg och verkar vara en trevlig bil som säkert kan skänka en stor portion körglädje... Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Ville också tycka till... Acey; Naturligtvis anser jag att M3 E46 cab är den mest kompletta bilen för vemsomhelst, men du har nog tyvärr rätt om värdeminskningen! Så ska du ha en cab tycker jag att du ska satsa på en faceliftad 330 SMG med lull-lull och ev Alpina-förädling om pengarna finnes? Detta enligt principen att ha den nyaste möjlige versionen på marknaden, men ändå ha ett baksäte för ev framtida behov (vad vet jag). Om bilen inte behöver vara cab öppnar (!) sig helt plötsligt en massa andra möjligheter, ex. 996, 993T, Maserati 3200GT, CLK500, Audi RS4 eller den kanske vettigaste: SL500? (nya) Förmodligen den bästa investeringen av dessa ovan. Klart vettigaste alternativet är dock att sitta på pengahögen, låta den växa och köp så mycket 6-serie du har råd med när den kommer! (boka en redan nu, bara) |
|
|
Sani: Maserati 3200 GT faller bort pga bristande kvalité och rostskydd! Känner till flera fall av rost på betydligt sydligare breddgrader än Sverige! Dessutom ligger 996orna (isf är någon motorstark variant det jag vill ha, helst turbo) för högt. SL500 är för slö för att vara aktuell (nästan 330 prestanda upp till 100!) SL55 AMG är för dyr. Bästa investeringen vore väl en riktigt lågmilad 996 turbo men så mycket pengar har jag inte för avsikt att lägga nu. Som det ser ut nu blir det bruksbil som tjejen står för någon mittmodell av e46/e36 och en sommarflirt i form av en fullutrustad Z4 3.0i. Detta ger utrymme till avslappnad ekonomi, låga driftskostnader och mycket kul - och framförallt ett långsiktigt sparande mot en rolig M6a kanske? Vem vet, hur som helst blir det inget förens jag provkört en Z4 SMG :) |
|
|
Hittade denna precis: Länk Kan det vara ngt?... |
|
|
Trevlig helt klart, men samtidigt rent pengamässigt i M3 zone, vilket jag isf föredrar. Även om en alpina är en alpina :o) |
|
|
acey , hur gick det vart det nån bil , går i samma tankar som dig nämnligen har faktiskt provkört båda en Z4 3.0 o en M3a SMG II i veckan , enligt mitt tycke så va Z4an pigg o bra i chassit fast litte spårigt o jag var inte riktigt van med inredningen (instrumenteringen) osv tar väll ett tag att vänja sig fast den hade ett underbart muller som inte gick att missa , men M3an :))) aaa vad ska man säga den går inte att missa oavsett om det skiljer knappt 1 sec mellan de så känns det som mycket mer , men men jag börjar personligen bli knäpp efter allt letande o tänkande . Men berätta gärna hur det går för dig om du har kommit nånstans eller står på samma ställe :) Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Jag har faxit gjort en U-turn på Z4an efter att ha fått ett mycket inspirerad guide och provkörning på lämpligt ställe (avlyst väg!) av s2000 så blev jag helt såld. Bättre chassi och bromsar och mycket lättare. Eftersom jag först och främst var ute efter en busbil så blev valet natruligt. I en direkt jämförelse kändes z4an ganska mycket tråkigare. Läs gärna en mycket bra test på alla bilar jag haft i tanken som car & driver gjort här: Länk Därför lutar det åt att det blir en s2000 busbil och en e46 330 som bruksbil. Får du dessutom chansen att läsa boken Honda S2000 av Daniel F Carney för att läsa fiolsofin bakom bilen så kan man inte annat än att imponeras. Som bil är Z4an bättre, men som "räserbil" så håller jag s2000 ganska mycket högre på skalan. Drivlinan med 9000rpm redline och växellådan är underbar. Passade mig som handen i handsken men det är som sagt ingen året runt bil. M3an föll bort på dålig total ekonomi för min del särskilt eftersom tjejen måste kunna köra en utav bilarna också. Men en M3 CSL är fortfarande drömbilen :) Berätta gärna vad du kommer fram till! Och mitt råd är att prova en 02-03 s2000 om du gillar bus och styra med högerfoten! :o) |
|
|
Hondan är väl slöare än Z4 3.0 har jag får mig eller ? men Honda är faktiskt inget som faller mig i smaken även om jag tycker att den är snygg , men det lutar sig åt en Z4 i mitt fall fast jag är rädd för att jag ska gå o drömma om en M3a igen så det kanske är ändå bäst att satsa på en M3a så får man det gjort Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
| maxad: 0,1 snabbare till 60 mph enligt car & driver men långsammare runt deras testbana. Dock gynnas Z4an ju mer "motorbana" det är. Ska man bara satsa på en bil är nog en Z4 att föredra, jag kom dock fram till att den var lite tam. Man kanske får kompressormata 330in :o) Eller hondan.... | |
| Åkte (obs åkte) 993 Turbo i helgen och fy fane det är BIL det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.